Afscheiding

Ik ben 13 en ben nog niet ongesteld geweest, maar mijn afscheiding is verschrikkelijk! (voor mensen die niet weten wat dat is, afscheiding is wit vloeibaar spul dat uit je vagina komt, soort van ongesteld zijn, maar dan elke dag en zonder krampen ofzo) Ik heb het altijd zo erg dat het door mijn onderbroek heen lekt. En als het opdroogd gaan mijn onderbroeken meestal kapot, want dan word het hard en dan breekt de stof, en dan komen er gaten. Ik vertel het ook liever niet aan mijn moeder. Inlegkruisjes is een optie, maar als ik die zelf koop vind mijn moeder die zoiezo, en uit haar doos pakken heeft ze meteen door.
En ik wou ook weten of dat effect heeft op mijn ongesteldheid? word mijn menstruatie zwaar als mijn afscheiding ook zwaar is? xx

Waarom zou je het niet aan je moeder vertellen? Zij kan je tips geven. Ze is tenslotte ook ongesteld en heeft vast ook wel eens last van afscheiding.

Je wilt niet weten hoe mijn moeder reageerd als je over iets begint te praten dat maar een píépklein beetje met ongesteldheid te maken heeft… dat doe ik liever niet…

vertel het gewoon aan je moeder :wink:
En inlegkruisjes kan, maar dan ga je het wel meer ruiken… (is mijn ervaring)

Ja nu wil ik het juist wel weten :wink: waarom doet ze er raar over dan?

dan koop je zelf inlegkruisjes? hoef je niks aan je moeder uit te leggen

Probeer haar duidelijk te maken dat je er echt over wilt praten.

Haha als ik haar vertel dat ik ongesteld ben, reageerd ze zo: ‘‘ECHT??? Nu ben je een vrouw, oh meissie! Ik krijg tranen in mijn ogen!’’ En dan bakt ze een taart met daarop: Hoera, ik ben ongesteld! Ik denkt dat ze zo reageerd.

Dat valt vast wel mee. Zeg van tevoren tegen haar dat je er serieus over wilt praten, en dat je eerst wilt uitpraten (als het nodig is)

Je kan eventueel ook tampons gebruiken.

Ja, je hebt gelijk. Bah, ik haat die moeder-dochtergesprekken!

-

nouja… je bent niet de enige!

Oh oke… Dat wist ik niet, haha. Ik gebruik het zelf niet hoor, maar het lijkt me als het zó veel is.

Elke dag inlegkruisjes is ook niet goed meid…ook niet met een plastic laagje…Als je zulke erge afscheiding hebt als de TS moet je gewoon even naar de dokter, want dat is in principe niet echt normaal…en wie weet kan er wat aan gedaan worden :slightly_smiling_face:

Ik denk dat elk meisje hier wel eens last van heeft. Ook nadat je voor het eerst ongesteld bent geworden. Ik heb dat ook nog wel eens, is helemaal niet raar en ik gebruik er gewoon inlegkruisjes voor. Inlegkruisjes heb je tegenwoordig ook met een lichte geur.

Gewoon zeggen dat ze normaal moet doen omdat je ermee zit, voor jouw part voor je het gesprek begint. Dit heb ik ook gedaan en mijn moeder deed heel normaal tegen mij toen ik ergens mee zat.

Trouwens, regelmatig wassen met water kan ook helpen, gewoon om het schoon te houden. Geen zeep, dan krijg je blaasontsteking (en dan haal je ook de goede bacteriën weg).

Het overkomt trouwens veel meiden. Als het bijvoorbeeld ook gaat jeuken, kun je het beste even naar de dokter gaan. Het kan eventueel een schimmelinfectie zijn. Hoeft niet hoor, en het gaat ook weleens vanzelf weg.