afscheiding verkleurt ondergoed?

hi!

Dit past ook wel een beetje in “fashion” maar ik post het toch maar hier.
Hebben meerdere mensen last van afscheiding dat je ondergoed verkleurt.

Ik heb dit vooral met donker ondergoed, bijna al mijn ondergoed is zwart en vaak na het wassen lijkt het of er in het kruis een soort van verbleeking/verkleuring is gebeurd. (wordt een beetje oranje/wit/bruinig) Het verergert ook naar mate ik het ondergoed meer draag en was. Ik heb het ongeveer de 2 weken na mijn menstruatiecyclus. (Ik heb niet super veel afscheiding ofzo, gewoon gemiddeld)

Dus hebben meerdere mensen dit en is er een oplossing?

Ja dat heb ik ook, volgens mij heeft het te maken met de zuren van je vagina. Die zijn zo sterk dat het je ondergoed in principe kan bleken.

Wow ik wist niet dat dat kon.
Niet lullig bedoeld maar moet je dan niet gewoon vaker nieuw ondergoed kopen?

Dit heb ik ook en als het er niet meer uitziet gooi ik t weg.
Maar bij mij verschilt het wel per kleur hoe het eruit gaat zien. Ik heb t ook vooral bij katoen. Een string van gladde stof verkleurt bij mijn niet. Ik had een katoenen donkerblauwe string en die werd gewoon echt oranje :flushed: Die ging weg haha

^Fijn dat er nog mensen zijn!

@octocock: nee hoor, het is echt soms zelf na 1/2 keer aandoen (maar heeel licht), en per keer dat ik het aandoe in de periode dat het het sterkste gebeurt zeg maar, wordt het meer gebleekt!

Oh ik heb het trouwens niet na 1 keer maar als ik ondergoed een paar maanden heb en dan niet bij alle

Gebruik anders een inlegkruisje!

^Dan zou ik bijna heel de tijd door een inlegkruisje moeten dragen? Dat vind ik zo stom, en echt gezond is dat ook niet :/.

Andere tips, nog steeds welkom! :slightly_smiling_face:

Inlegkruisje zou ik ook niet doen dat is niet goed voor je. Ik had nog geen tips over mezelf gegeven hahaha oeps.

Ik koop strings met gladde stof en nu heb ik dat probleem niet echt meer. Anders lichtere kleuren ondergoed kopen? Met roze ofzo heb ik het nog nooit gehad.

Met katoen heb ik daar geen last van omdat je dat wat heter kunt wassen dan bv nylon. Sowieso is katoenen ondergoed eigenlijk het fijnst voor down under.

Waarom is een inlegkruisje dan niet goed??

Heb ik ook. Dat is toch ook onderzocht? Er zit een soort bleekmiddel in je afscheiding, naja niet echt bleekmiddel maar het kan dus echt kleding bleken.

@ DESIRE

Het gaat broeien en dat vinden bacteriën bijvoorbeeld erg lekker. Je krijgt daardoor juist meer afscheiding als je elke dag een inlegkruisje draagt. Je hebt ook een grotere kans op een blaasontsteking of een infectie (door een bacterie of schimmel).

Nouja het is wel letterlijk een beetje zuur, dus het kan inderdaad (licht) ‘inbranden’.

@Nachocheese, oh dat wist ik niet. Heb je misschien ook een bron?

Uh mijn hoofd. Maar als je even googled kan je er genoeg over vinden.

Kan indd aan t de afscheiding zelf liggen, maar het zou ook je wasmiddel kunnen zijn.
In sommig wasmiddel zit een soort bleekmiddel(vooral in wasmiddel voor witte was overigins, maar misschien toch iets om op te letten), dat zorgt voor een soort bruin/oranje vlekken op zwarte was.

^oh! dat wist ik niet, ik ga eens kijken wat er precies in het wasmiddel zit dat ik gebruik :slightly_smiling_face:. Bedankt voor de tip!

Iemand nog tips?

Sorry maar als jij gewoon iets van 6x per dag je inlegkruisje verwisselt is dat echt wel hygienischer dan de hele dag met smerig ondergoed rondlopen hoor :’) Zou dus gewoon inlegkruisjes dragen, je gaf toch aan dat je het alleen in bepaalde periodes hebt? Kan echt prima, als je het maar vaak genoeg verwisselt.