Afscheiding topic

Hi,
Vandaag merkte ik wat gelige afscheiding (vloeibaar). Nu zit ik tot eind augustus in het buitenland en kan ik mijn huisarts niet bereiken, maar moet ik mij zorgen maken? Of kan ik na augustus gewoon even langs de huisarts?

X

Afhankelijk van je zorgverzekering en land kun je ook bij een huisarts in het buitenland terecht. Alleen dan moet je goed naar de voorwaarden kijken. Vaak gaat het om spoed of echt ‘ziek’ zijn. Je kunt ook met je zorgverzekeraar bellen om te vragen wat wijsheid is als je een goede zorgdekking hebt en het niet weet?

Ik heb net opgezocht op Google wat het zou kunnen betekenen en er kunnen meerdere oorzaken zijn voor een gelige afscheiding (vloeibaar). Begrijpelijk dat je de ernstige oorzaken wilt uitsluiten. Misschien kan je met je huisarts bellen en kan hij telefonisch of via videobellen een consult doen?

Persoonlijk zou ik niet wachten tot eind augustus. Dat zijn eigenlijk nog ruim genomen 2 maanden…

Het kan ook zijn dat het geel van kleur is vanwege het opdrogen. Het is namelijk wel normaal dat je afscheiding vloeibaar is.

Heb je nog last van andere dingen? Zoals jeuk, branderig gevoel, pijn met plassen, etc? Dan zou ik namelijk wel kijken of je ergens naar de huisarts zou kunnen of dat iemand anders voor jou de huisarts zou kunnen bellen.

Het is nog vloeibaar en hee, niet opgedroogd. Verder eigenlijk geen last ergens van

Als je geen klachten hebt, kun je ook gewoon nog even wachten en pas in Nederland even langs de huisarts. Als je een soa kunt hebben kun je dan ook naar de GGD om te testen, dat is gratis als je onder de 25 jaar bent.

Op dit moment heb ik 2 opties: me hier laten onderzoeken, wat mij +/- 150 euro zal kosten of om te wachten en thuis te gaan. Ik twijfel echt enorm. Misschien even wachten nu ik ongesteld ben, en daarna even kijken?

Kan het een soa zijn? Stinkt het ook?

Ja, afwachten kun je prima doen. Als je verder geen klachten hebt, behalve dat je afscheiding anders is, zou ik gewoon even afwachten.

Het ruikt niet nee