Afscheiding en hygiëne

Hoi meiden :slightly_smiling_face:
Ik weet niet of hier al een topic over is, zo ja mijn excuses.

Maar ik vroeg me dus eigenlijk een paar dingen af
Ik heb soms van dat witte spul in mijn ondergoed en ik vroeg me eigenlijk af of dat normaal is en of dat je er iets tegen kan doen.
Ik vroeg me ook af of jullie ervaring hebben met van die speciale wasgel voor de poes om het zo te zeggen van latacyd of hoe je het ook schrijft.
Vinden jullie dat prettiger of wassen jullie gewoon met water?
Zit zelf te denken om zoiets te kopen omdat voor mijn gevoel en mening dat frisser is.

Het is vrij normaal en veel meiden hebben dit. Inlegkruisjes zijn dan wel handig om te gebruiken.
Ik zelf kan niet tegen lactacyd dus ik was het gewoon met water.

^ idd. Met water is het verfrissender vind ik zelf, maar je kan lactacyd wel proberen, want er zijn bij de drogist meen ik ook van die kleine flesjes, proberen kan altijd ja. Persoonlijk vind ik de doekjes die je bij een Always kan kopen (fresh nog iets) vind ik fijn. Proberen kan altijd. Want het hoort er eenmaal bij :wink:

Zal het maar een keer proberen dus binnenkort even kopen en als het niet bevalt gewoon verder met water haha :slightly_smiling_face: alsnog bedankt

Ik was mezelf altijd gewoon met (lauw) water. Iedere meid/vrouw heeft afscheiding en het is volkomen normaal. Als je klimaat down under gewoon gezond is, hoef/moet je ook niks anders dan water gebruiken. Als je het vervelend of vies vind, kun je overdag inlegkruisjes gebruiken.

Afscheiding is heel normaal en als je geen schimmelinfectie o.i.d. hebt dan is het gewoon steriel. Een (of als je wil twee) keer per dag je onderbroek verwisselen en wassen met water is genoeg. Van speciale zepen en inlegkruisjes krijg je alleen maar schimmelinfecties, althans dat zei de GGD tegen mij.

Inlegkruisjes kan je beter niet doen. Dat gaat broeien. Wassen met water moet voldoende zijn. Geen speciale zeep gebruiken. Je kan het wel proberen, maar ik hoor dat het vaak niet helpt en juist tegen werkt