Afpreken...

Sinds 2 maanden is het uit met mijn vriendje, nadat we 11 maanden een relatie hebben gehad.
Sinds ongeveer een maand appen we weer, en het gaat eigenlijk best goed weer. We wilden dus afspreken, maar hij mag niet van zijn ouders. We hebben het echt al 5 keer geprobeerd en elke keer zeggen ze nee. En we snappen ook niet goed wat nou de reden is dat we niet meer mogen afspreken.
Dus toen het telkens maar niet mocht van zijn ouders hebben we stiekem afgesproken (hij zei dat hij naar een vriend zou gaan). Zijn ouders hebben echter een app waarop ze 24/7 kunnen zien waar hij is. Ze zagen dus dat hij niet bij die vriend was, maar met mij… Sindsdien zijn ze alleen maar strenger.
Hij mag zelfs niet meer naar verjaardagen, omdat ik daar ook ben.
Zijn ouders hebben zelf gezegd, ze komt dit huis niet meer in, en jij gaat daar niet meer naartoe. Als jij er geen punt achter zet doen wij het wel…

We zijn trouwens 17

Dat is wel heel raar, dat die ouders zo doen, Net alsof hun vroeger nooit verliefd zijn geweest, en ze stalken hem zelfs? Dat zou ik echt niet pikken van mijn ouders, en ik ben ook bijna 17. Misschien moet hij een keer met zijn ouders erover praten en uitleg vragen waarom het niet mag en waarom ze zo doen?

misschien zijn zijn ouders bang dat het een knipperlicht relatie wordt en dat hij daardoor erg afgeleid word?

wel een beetje apart zo’n app; kan hij niet zijn telefoon uitzetten of zijn telefoon ergens laten als hij me tjou afspreekt zodat ze ouders niet kunnen zien dat hij bij jou is?

Is er een reden dat het uit is gegaan waardoor ze een hekel aan jou kunnen hebben?

Anders vind ik het echt slecht gedrag van die ouders, sowieso want zeg gewoon eerlijk wat het probleem is.

Lastig om op deze situatie te reageren. Ik heb geen idee wat er gebeurd is in de tijd dat jullie een relatie hadden etc. Als ik jou was zou ik proberen om met de ouders van je ex te praten (met of zonder je ex). Je bent bijna volwassen, probeer het op een volwassen manier op te lossen. Als het echt niet gaat kunnen jouw eigen ouders helpen?

Sorry, die ouders hebben een app waarmee ze precies kunnen zien waar hun zoon is? Ze zouden ondertussen wel wat meer in hem kunnen vertrouwen op zijn 17e.

Heeft je ex/vriend wel eens goed gesproken met zijn ouders over waarom ze jou ineens niet mogen? Want het lijkt me dat daar wel een reden voor geweest zou moeten zijn

Ik ben het hier mee eens. Wat een vreemde ouders btw zeg. Ik kan begrijpen dat ze er niet achter staan, maar het verbieden, uhh…

We hadden veel ruzie, daarom is het uitgegaan. Maar ik kan me niet iets bedenken waardoor zijn ouders boos op mij zouden zijn.

Hij heeft wel geprobeerd om met zijn ouders erover te praten, maar dan zeggen ze elke keer dat ze het er niet over willen hebben.

En over die app: hij heeft het wel vaker uit gezet, maar dan worden zijn ouders nogal boos.