Afleiding, jaloezie & uitgaan

Ik zit al 2 jaar in een relatie met m’n vriend. Ik heb al sinds dat ik weet problemen met mijn jaloezie. Mijn vorige relatie (ook van 2 jaar lang) is om die reden uit gegaan.
In het begin was ik ziekelijk jaloers dat ik zelfs er al jaloers van werd als mijn ex zijn zus een t-shirt deed omwisselen bij ons in de buurt oid. Dus extreem jaloers.

Nu in deze 2 jarige relatie is mijn vriend niet écht vreemdgegaan. Maar achter mijn rug om heeft hij contact gehad met meisjes, seksuele opmerkingen gemaakt en ooit 1 meisje mee genomen naar zijn vrienden groep toen ik een week in Engeland zat. (ik kwam er achter omdat het een vriendin in die vrienden groep dit raar vond)

Anyway, dit heeft m’n jaloezie probleem niet goed gedaan, maar desondanks wil ik er aan werken. Tot op een punt dat hij van mij s’avonds uit mocht. Eerst mocht hij niet eens, of ik moest mee, maar dit kon niet langer vond ik zelf. En als hij écht wilt vreemdgaan vind hij wel een manier.

Vraag me ook echt niet waarom hij nog steeds bij me is, maar hij kan m’n jaloezie kennelijk aan, hoewel hij laatst heeft gezegd dit te missen omdat het heel erg minder is geworden.
Maar hij gaat vanavond weg, en mijn idee is hem zo min mogelijk te belasten op z’n telefoon dat is gewoon irritant. Ik heb juist geen zin om bij vriendinnen te zitten ik ben uiteindelijk toch liever alleen op zo’n avond, maar hoe kan ik het beste afleiding zoeken?

Bedankt voor het lezen, ga er nu aub niet op in hoe het kan dat me vriend nog bij me is, en dat ik wel erg jaloers ben blabla, ik heb gewoon mijn verhaal uitgelegd :wink: en mijn vraag is gewoon hoe kan ik het beste afleiding vinden op dit moment?

uhm ja je moet er sowieso aan werken (:
en ik denk dat de beste afleiding is gewoon iets leuks gaan doen!

-dubbel-

Professionele hulp zoeken? En ga vanavond lekker op de bank zitten, filmpje aan, laptop erbij, eten en drinken. Zoiets.

Boek lezen, film kijken, online shoppen, zeg maar de gebruikelijke dingen die staan in het “ik verveel me” topic, maar die dan gebruiken als afleiding?
Goed dat je eraan werkt!

Ik heb dus precies hetzelfde ik ben ook echt ziekelijk jaloers.
Maar gelukkig gaat mijn vriend nooit opstap en is hij elke dag hier of ik bij hem.

Sport je bij een sportschool of doe je joggen? Misschien kun je dat anders gaan doen.
Of een goed boek gaan lezen ?

Als je al 4 jaar lang zo extreem jaloers bent, dan vind ik het absoluut niet ver gezocht om over professionele hulp na te denken. Daar is ook helemaal niks mis mee, het kan alleen maar helpen.

ja ik weet verder niet wat jij leuk vind. ik vind het zelf altijd erg leuk om te knutselen of gewoon een serie te kijken. Heb je niet een hobby ofzo die je kan uitoefenen nu?

Een deel van dit verhaal herken ik! Ik ben ook best snel jaloers, ik word al een beetje jaloers als hij het over zijn ex praat tegen mij… En wil die naam nog niet eens horen, maar dat komt ook omdat hij daar ook bijna 1 jaar mee had, en ik hem op hyves enzo allemaal meelas wat ze deden ( Ja ik ben erg verliefd op hem) Maar wat je vanavond kunt gaan doen is misschien tips opzoeken op het internet op het te verminderen en misschien biosje pakken met een vriendin? Best wel lastig als je alleen wilt zijn, want dan heb je juist niet snel afleiding! Ik denk dat je je gewoon even er over heen moet zetten en gewoon wat leuks moet gaan doen met een vriendin! Dit is de beste manier voor afleiding, en missschien kun je met haar nog over je jaloersheid praten?

Je bent al 2 jaar bij hem, echt vreemd gaan heeft hij nooit gedaan. Ik zou me maar niet druk maken meid. Hij bedondert zich er zelf alleen maar mee, en je komt er toch ooit wel achter. Hoe dan ook ! Ga niet te veel aan hem denken, zet je mobiel uit zodat je niet steeds wat naar hem kan sturen. Of iets kan controleren van hem. Ga juist naar vriendinnen toe, zorg voor afleiding. En wacht vooral tot dat hij uit zich zelf wat naar je stuurt. (Hoe moeilijk dat ook is…)

Mijn ex had dit heel erg tegenover mij. Zijn ex was vreemdgegaan dus hij vond het nooit leuk als ik uitging. Zet het van je af, ga iets leuks doen op de computer of ga eerder slapen. Of ga een film kijken en je mag pas op je telefoon kijken als de film af is, zoiets.

Veel succes!

Ik ben ook echt altijd extreem jaloers geweest. Gewoon ziekelijk… Nu heb ik sinds 8 dagen een relatie en ik heb gewoon een knop omgezet ofzo, want ik ben vandaag ook naar het strand gegaan, heb m’n telefoon thuis gelaten en heb geen moment gedacht: Wat zou hij aan het doen zijn? Het is echt zoooveel leuker om dan een relatie te hebben! Het is moeilijk, ik weet het. Maar ik heb nu zoiets van: Als hij vreemd wilt gaan, prima. Als ik erachter kom is het gewoon meteen over en weet ik meteen wat voor een klootzak het is. Ik ga over 2,5 week naar Turkije voor 2 weken en wil me daar echt niet druk maken of hij vreemd gaat of niet. Nu is dit niet echt een advies, maar ik hoop voor je dat bij jou ook die knop een keer omgaat. :slightly_smiling_face:

hahah ik zou zeggen kom vanavond met mij praten! ik heb hetzelfde als jou en mijn vriend is nu ook een uurtje weg

Gewoon niet aan denken, werken aan je zelfvertrouwen, leuke dingen doen.

@KOPJESCHINO je gaat er automatisch wel aan denken daarom vreet het juist vanbinnen :slightly_smiling_face:

jalousy is a pathetic emotion.

^Ja nee daar heeft ze wat aan hoor.
Lastig. Ik herken dit zelf niet, althans, niet in deze gigantische mate. Het codewoord is, zoals eerder al door meiden opgemerkt; afleiding. Zet een leuke film aan (waar níet in wordt vreemdgegaan;p), pak een leuk boek, ga een spelletje doen met iemand in huis, in ieder geval iets waarbij je niet aan hem hoeft te denken.
Wat ik zelf vaak doe als ik iets heb waarvan ik denk; mhhh, hoefde ik hier maar niet aan te denken, dan ga ik vroeg naar bed, en probeer ik lekker te gaan slapen want: wanneer je slaapt gaat de tijd sneller en hoef je er niet aan te denken;). Maargoed, dan moet je eerst maar eens zien dat je in slaap komt, en bij mij zal dat makkelijker gaan als bij jou, maar ik wilde het toch even meegeven.

Volgens mij heb jij totaal geen vertrouwen in je vriend. Alleen al de opmerking ‘als hij echt vreemd wil gaan vind hij toch wel een manier’
Ik denk niet dat hij al 2 jaar bij jou is omdat hij vreemd gaat.

Ik snap wel dat jaloezie héél erg vervelend is. Ik ben zelf ook gewoon hardstikke jaloers maar het maakt het dragelijk door te weten dat mijn vriend voor mij kiest en ook gewoon de volle 100% voor me gaat. Kortom ik vertrouw hem.

Ik denk ook dat het goed is om afleiding te gaan zoeken. Desnoods echt gewoon bij een vriendin ook al wil je dit niet. Leg haar de situatie uit en vraag haar je misschien te helpen.

Of misschien zoals Pheadra voorstelde, ook eens professionele hulp te gaan zoeken. Jaloezie kan echt ontzettend ongezond zijn en ook voor langdurige stress zorgen.
Succes (: