afkicken

hee.
ongeveer 1 jaar geleden ben ik heel erg actief geweest op pro ana sites. als ik er 1 dag niet op had gezeten voelde ik me echt niet op m’n gemak. maar diep vanbinnen wist ik ook wel dat het niet goed was en dat het niet echt klopt wat de meiden op die sites doen. dus ik ben het af gaan bouwen. ik mocht van mezelf eerst nog maar 2 x per week op de site, dan 1x en uiteindelijk ben ik er helemaal mee gestopt. ik vond dit heel erg moeilijk in het begin. ik voelde me echt alsof ik iets miste in mijn leven. het is moeilijk uit te leggen.

1 maand geleden kon ik mezelf gewoon niet meer tegenhouden en heb ik er weer een kijkje op genomen. mijn account is verwijdert door de mods omdat ik lang niet meer online was geweest, dus het forum kon ik niet meer bekijken terwijl ik dat juist graag wilde. zien hoe het met mijn toenmalige vriendinnen gaat. dus heb ik weer een account aangemaakt en ik kon het forum weer op. maar nu mijn probleem: het gaat weer de verkeerde richting uit. ik zit inmiddels weer ongeveer dagelijks op pro-ana ookal wil ik het zelf eigelijk niet ik kan het gewoon niet laten. als ik mezelf voorneem: vandaag geen pro-ana, dan beland ik er uiteindelijk toch weer. ook mijn gewicht daalt weer en ik ga weer de verkeerde kant uit. het voelt echt alsof mijn lichaam me dwingt dit te doen terwijl mijn geest het niet wil. please help me x

Kun je het aan iemand vertellen die je vertrouwt? Iemand die je kan helpen zoals je ouders, of een dokter, iemand op school?

Vraag of iemand de sites wil blokkeren op je computer desnoods met een wachtwoord wat jij niet kent.

Meisje je weet dat t niet goed is, ik snap dat het moeilijk is maar wees zo sterk om het niet te doen. Je zult het uiteindelijk zélf moeten doen, maar het is toch fijn als je steun kan verwachten van mensen om je heen.

Zoek plaatjes op van mensen die echt lelijk dun zijn? Schrijf op waarom je het niet meer wil, bedenk de voordelen van niet te dun zijn (Geen duizeligheid, geen honger, niet lelijk dun, gezonder…) en lees die als je zo’n site wil bezoeken. En inderdaad, laat iemand anders ze blokkeren, als je er zelf een wachtwoord op gaat zetten, gaat je niet tegenhouden…

Ik zit nou die dingen daar te lezen, vind 't wel vreemd, sommige dingen kan ik me nog wel in vinden… Maar vooral die “Blijf deze website bezoeken!”, luister dan vooral daar niet naar, want dat lijken ze dan in je hoofd gestopt te hebben, dat je die Pro-Ana sites nodig hebt om mooi/dun te zijn. :confused:

Een vriendin van me is overleden door die kut site. binnen 2 jaar was het gebeurt, de ene opname na de andere en tehuizen alles. uiteindelijk is ze in het ziekenhuis overleden toen ze nog maar 34 kilo was. kappen met die shit. het is dus kiezen, doorgaan en verschrikkelijk afvallen je organen je banden met familie en vrienden kapotmaken en uiteindelijk sterven omdat je fkn lichaam het niet meer doet, of denken dat je misschien een beetje dik bent en alle lol beleven.

Wat erg dit!! Zo gevaarlijk kan het dus zijn!

Wat erg dit!! Zo gevaarlijk kan het dus zijn!

Kan je niet gewoon de site blokkeren?

Probeer jezelf te dwingen je account te verwijderen! En niet meer aanmaken… En misschien kan je inderdaad de site blokkeren? (weet niet of dat mogelijk is…)
Denk eraan dat het gewoon veel beter voor je is om niet te kijken! Dan voel je je toch ook beter? :slightly_smiling_face: als je daar niet steeds op kijkt…
Ik hoop dat het je lukt!

Het lijkt me inderdaad goed om te kijken of je de site kan blokkeren en je account kan verwijderen, misschien kan je dit bespreken met de mods?
Maar het belangrijkste lijkt me toch echt dat jij in staat bent om die knop in je hoofd om te kunnen zetten en te zeggen: Dit is fout, dit is gevaarlijk voor me, ik wil dit niet. maar ik hoop dat dat vanzelf komt als je geen toegang meer hebt op de site.
Succes meid!

[b]xEllisx schreef op 14 April 2011 @ 08:18:[/b] Een vriendin van me is overleden door die kut site. binnen 2 jaar was het gebeurt, de ene opname na de andere en tehuizen alles. uiteindelijk is ze in het ziekenhuis overleden toen ze nog maar 34 kilo was. kappen met die shit. het is dus kiezen, doorgaan en verschrikkelijk afvallen je organen je banden met familie en vrienden kapotmaken en uiteindelijk sterven omdat je fkn lichaam het niet meer doet, of denken dat je misschien een beetje dik bent en alle lol beleven.
Wat afschuwelijk! Dat zo'n site dan zo gevaarlijk kan zijn :astonished: Heb er wel eens iets over gehoord, maar nog nooit zo'n site gezien...

Ik weet niet waar je computer staat, maar misschien kunnen je ouders je in de gaten houden. Of probeer gewoon minder achter de pc te zitten, zoek afleiding in andere dingen :slightly_smiling_face:

mss stomme vraag maar wat is een pro ana site?

Zoek gewoon op wat het is.

@Ts: Je moet echt stoppen hiermee. Ik ken genoeg mensen die op zulke site’s hebben gezeten, waarmee het super slecht ging. Nu gaat het wat beter met ze en krijgen ze weer wat gewicht, maar de lichamelijke klachten zijn gebleven. Ze krijgen nu de gevolgen van wat ze hun lichaam al die tijd hebben aangedaan en dat is niet mis.
Als je je te dik voelt of onzeker bent kun je altijd naar je ouders/voogden of een vertrouwingspersoon gaan en hiermee praten.
Pro- ana is nooit de optie. Die mensen die zulke dingen zijn gestoord.

Denk voortaan aan deze post:

Wil jij dit?
Lijkt me niet, dus stoppen ermee!!

Misschien is het ook verstandig om hulp te zoeken. Want je gaat dan wel stoppen met pro-ana site’s, je gedachtes zitten nog steeds in je hoofd. Maar dat is altijd nog jou beslissing. Succes!

Hulp zoeken is niet echt een optie. Of ja mijn ouders weten niks van het hele ana gebeuren, ze weten zelfs niet dat ik aan het afvallen ben gegaan. Een paar vriendinnen weten er wel van maar die dachten dat ik gestopt was, met pro-ana en afvallen. Ze houden nog wel mijn eetgedrag op school in de gaten maar wat ik thuis doe kunnen ze niet veranderen.

Ik geef voortaan gewoon toe aan mensen dat ik anorexia heb als ze ernaar vragen van wat ben je dun, maar stoppen met afvallen doe ik zowiezo niet want ik ben nog steeds dikker dan ik hoor te zijn. Maar ik denk steeds in mijn achterhoofd van waarom kan ik niet op een normale manier afvallen in plaats van zo extreem te doen. En pro-ana is hier wel gedeeltelijk schuldig aan en ik denk dat als ik stop met actief te zijn op die sites, er misschien wel een kans in zit dat ik gewoon normaal af kan gaan vallen. En dat stoppen met pro-ana is het hele probleem want dat lukt gewoon niet. Ik heb zoveel steun aan alle vriendinnen die ik daarop heb, zij zijn de enigen die weten wat ik doormaak. Mijn vriendinnen in real snappen het toch allemaal niet. Ik wil helemaal niet stoppen met pro ana, maar het is niet goed voor me. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen dat is het probleem. Pfff leven is zo ingewikkeld