Het onderwerp zegt het al maar ik denk (weet bijna zeker) dat ik verslaafd ben aan suiker. Als ik geen kunstmatige suiker eet of drink heb ik meestal na 4-6 uur echt een craving voor die suiker. Dan heb ik meestal vooral zin in zoete frisdrank en dan nog niet eens cola maar echt van die kinderdrank (superzoet dus).
Ik denk dat ik deze suikerverslaving pas het laatste jaar heb gekregen, maar ik ben al eigenlijk 3 jaar niet meer echt gezond aan het eten. Ik eet 's avonds wel gewoon groenten aardappelen en vlees of vegetarisch vlees maar ik eet vooral als snacks ongezond eten zoals chips of mars ofzo.
Ik ben dan ook best veel aangekomen het laatste jaar en ik ben langzaam tegen het randje van overgewicht aan het komen. Ik wil dan ook dat ik dat punt niet bereik, maar ik weet niet waar ik moet beginnen want voor de rest ben ik blij met hoe ik eruitzie, niet super slank maar ook niet echt dik.
Zo vraag ik me bijvoorbeeld af wat ik op mijn boterhammen of broodjes kan doen (en wat voor broodjes zou ik dan moeten kopen want witte lijken me ook niet echt gezond?) en sinds ik nog op school zit vraag ik me af of ik uberhaupt wel veel keuze heb want als ik bijvoorbeeld tomaat op een boterham of broodje doe dan is dat broodje wijk tegen de tijd dat ik hem wil eten en dat is ook niet echt motiverend
En hoe kan ik langzaam van mijn suikerverslaving afkomen qua drinken. Want ik heb totaal geen motivatie om eerlijk te zijn maar ik wil wel gewoon op een gezond gewicht blijven en evt. wel gaan sporten want dat vind ik dan weer wel leuk. Moet ik eerst analyseren waar het fout gaat met wat ik eet, en daarna besluiten hoe ik langzaam al het gezonde ga afbouwen?
Of hebben jullie aanraders van sites of organisaties die hiermee helpen? Ik ben namelijk nog 16 diëten is voor zover ik weet op deze leeftijd niet gezond en minder gaan eten en minder energie kan ik ook niet gebruiken nu het einde van het schooljaar eraan komt.
Heel veel tekst, ik weet het maar als iemand lekkere en gezonde receptjes of handige tips/aanraders heeft dan is alles van harte welkom! En misschien lotgenoten?