Afkicken telefoon?

Hoi,

Daar ben ik weer met een nieuw topic. Dit keer gaat het over mijn telefoon want ik ben er voortdurend mee bezig,ik weet ook niet wat het is. Ik ben er de hele tijd op bezig,met social media enzo. Ook als niemand me een berichtje heeft gestuurd. Dan kijk ik Youtube ofzo. Vooral nu het vakantie is zit ik er de hele dag door op. Ik ben denk ik een beetje verslaafd. Ik heb eigenlijk ook niks anders te doen. Vaak heb geen zin om met vrienden af te spreken omdat ik in mijn pyjama zit en lekker op mijn telefoon een video zit te kijken :’)

Maar dit is dus niet goed. Ik wordt wakker en check mijn social media,daarna ga ik eten ofzo en tijdens dat zit ik weer op mijn telefoon. Daarna heb ik de hele middag weer aan mijn telefoon besteed. En ja,hoor… Ook de avond. Dan ga ik slapen wat vaak niet lukt omdat ik nog even op mijn telefoon wil. Vaak blijf ik dan nog op tot 4 uur ofzo. Maar goed het is vakantie dus dat mag ik wel van mezelf. Daarna als ik echt moe wordt ga ik naar bed en is er weer een stem in mijn hoofd die zegt dat ik helemaal niks heb gedaan vandaag. En ik wordt er zo moe van!

Het klinkt allemaal heel simpel. Gewoon stoppen met er steeds op zitten en vooral als dat stemmetje je steeds lastigvalt. Het is echt niet zo gemakkelijk hoor! Ik heb ook steeds het idee dat ik dan niks te doen heb ofzo,want ik kijk ook al geen televisie en eten doe ik alleen (met mijn telefoontje :sob::muscle:)

Mijn telefoon is nu afgepakt en het voelt alsof ik afgesloten ben van de buitenwereld en zit nu de hele tijd op mijn laptop. Ik denk alleen maar aan de snapdays die nu verloren gaan,de nieuwe fotos van mijn vriendinnen op instagram en de mensen waarnaar ik snaps elke ochtend stuur want die zullen vast denken waar ik nou blijf…

Okee! Ik draai een beetje door… Ahum… kan iemand helpen? :upside_down_face:

xoxo

En het dan nog steeds gek vinden dat je telefoon wordt afgepakt…

Ga iets doen/ondernemen!
Lekker naar het centrum, de bioscoop, een wandeling maken in het bos… Of doe iets creatiefs. Je kunt altijd beginnen met iets nieuws, zoals bijvoorbeeld armbandjes maken of tekenen.
Er zijn genoeg dingen te bedenken waar je geen telefoon bij nodig hebt.

Is de oplossing nou echt zo lastig?

Kap is met forums maken om dit soort dingen😅

Ooit aan gedacht dat ze daarom je gsm vaak afpakken?? Je verschuift het probleem gewoon door nu constant op je computer te zitten en als je die ook niet kwijt wilt raad ik aan van nu gewoon je zus te helpen en je ouders wanneer ze het vragen …

Dit. Leg je telefoon en laptop eens weg en ga een boek lezen oid ipv allemaal zinloze topics aanmaken

Ik wil nog even iets duidelijk maken. Ik vindt niet dat je een topic zinloos of dom mag noemen. Dat kan voor een ander kwetsend zijn omdat het voor haar misschien wél een big deal is. En ik maak topics aan omdat ik vragen of problemen heb waar ik een antwoord op wil. Het heeft dus geen zin om dit zo te zeggen want misschien zijn er wél andere mensen die hier óok mee zitten. Dat jij hier niks aan hebt betekent dat het niet voor ander geldt. Dus geef advies of tips,zoniet,reageer dan gewoon niet aub. :bowing_man:

Deels, maar je hoeft niet bij elke vraag die in je opkomt een topic te maken. Dat is vervelend voor anderen omdat er dan heel veel topics tussen staan die eigenlijk heel simpel beantwoord zijn door het even op te zoeken. Veel vragen over hoe krijg je mooiere wimpers, hoe ben ik minder met mijn mobiel bezig, weet je, zoek het op google op en je hebt zo een lijst met betere antwoorden dan die je hier krijgt. Het topic is niet bedoeld voor nonstop dat soort vragen.

Dus het kwetst jou wanneer iemand je erop wijst dat je iets kan googlen in plaats van tig topic over iets aanbieden? Want voor veel van jouw topics kan je ook gewoon google gebruiken en tada het antwoord is er.
Bij deze mijn advies: http://www.letmegooglethat.com/?q=afkicken+van+telefoon

Nee,dat heb ik niet gezegd. Als je goed had gelezen zou je weten dat ik zei dat het kwetsend was omdat mensen het een zinloos of stom topic noemen terwijl dat voor een ander wel een big deal was. Dat heb ik dus gezegd. Niet iets anders. En ik begin geen topic zonder dat ik wat op Google heb opgezocht. Blijkbaar vindt ik de tips op Google niet bruikbaar? Of heb ik er niets aan? Hoe kan jij dat nou weten? Dus denk maar eerst even na voordat je een antwoord typt. Alvast bedankt.

Misschien een nieuwe gewoonte aanleren? En het wordt lastig als je je afgesloten voelt van de buitenwereld als je niet meer op je telefoon zit.

-weg, ik probeer je te noten-

Lol, je hebt je telefoon dus terug gekregen en is meteen weer afgepakt? :")
En stop inderdaad eens met topics aanmaken. Er staat genoeg op internet, misschien moet je even wat beter zoeken…

Wat een drama meid.
Ik zou als ik jouw moeder was ook je telefoon af pakken. Je bent op vakantie, doe een beetje gezellig man.
Je vriendinnen gaan ook niet dood als je even niet snapt. Je bent een vriendin. Geen zuurstof.
Leer om gezellig te doen en kick af. Dan kan je daarna gewoon even een uurtje ofzo op je telefoon.

Het is irritant dat je voor elk klein ding een topic aanmaakt en daarbij ook nauwelijks op dat topic reageert wanneer mensen je advies geven. Maak ze dan niet aan of zoek eerst of er een algemeen topic over is. Daarbij kan ik prima zelf nadenken, vandaar dat ik ook niet over elke vraag die in mijn hoofd spookt een topic aan maak. Alvast bedankt en succes met afkicken. Dat je telefoon af is gepakt is in ieder geval een stap in de juiste richting, misschien dat je nu op iets anders kunt focussen.:blush:

Nu kun je weer dingen gaan doen met je vrienden. Geloof me, het is veel leuker dan de hele dag op je telefoon zitten. Ik heb ook vaak dat ik dan die dag iets ga doen met vriendinnen en ik helemaal geen zin heb om me klaar te maken en te fietsen etc :’) Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik toch ben gegaan. Veel plezier nog met de rest van je vakantie.

:sob::muscle: