Afkeurende familie

Vandaag is mijn broer jarig en allemaal familie komt. Ook familie die rondom A’dam woont en die wat meer geld enzovoorts hebben. Ik woon in Overijssel dus erg groot is het niet, maar ik wel in A’dam geweest enz. Maar de familie uit A’dam behandelt mij soms alsof ik een of andere boerin ben. De vriend van mijn nicht keek naar mijn Allstars en zei: ’ Jeetje, waarom draag je All Stars? Waarom geen Uggs ofzo’. Nou die AllStars waren nep maar dat had ik maar niet gezegd, haha. In ieder geval, ik voel me gewoon behandelt alsof ik een of andere boerin ben en hoewel ik meestal wel wat terug te zeggen, sta ik nu toch ff met mn mond vol tanden.
Iemand een oplossing?

Jemig wat flauw! Ook nog eens familie!
Um, ik zou het zo veel mogelijk negeren, want het is gewoon triest om zoiets te zeggen. En als ze dan wel iets zeggen, zeg dan iets als ‘met Uggs ga je letterlijk en figuurlijk van trots naast je schoenen lopen’. Zo kaats je de bal terug.

Pff, verschrikkelijk!
Volgens mij is dat iets typisch in grote families, er is altijd een ‘tak’ die zich veel te goed voelt. Kan je niet nog even last-minute een vriendin uitnodigen en daar mee gaan kletsen? :slightly_smiling_face: Gewoon jezelf blijven, en het is bijv. ook wel mooi als je het ‘nog erger maakt’ door te zeggen: ‘Allstars? Hahaha, dit zijn neppe joh!’
Nee okee, het maakt jou toch geen bal uit of je op schoenen van 20 euro of van 200 euro loopt? Dat kan je best tegen ze zeggen. Geen ‘dis’ terug proberen te bedenken maar gewoon zeggen waar het op staat, weet zeker dat heeeel veel meiden er precies zo over denken als jij en dat zijn echt niet allemaal boerinnen!

Gewoon zeggen: ‘Waarom probeer je anderen zo te kleineren? Waarom ga je niet op cursus zelfvertrouwen.’

Je moet er niet eens op reageren! Pff, hoe laag kun je zijn? Geld bepaalt niet dat de een onder de ander staat. Ik zou gewoon met opgeheven hoofd langsgaan en die achterlijke opmerkingen negeren. En trouwens, mijn ouders hebben wat meer te besteden en ik loop op all stars, uggs vind ik ugly as hell! Zelf kom ik ook uit het oosten :slightly_smiling_face:.

Probeer geen aandacht te besteden aan die mensen die zo tegen jou doen.
Je hebt vast wel een familielid met wie je het wel goed kan vinden? Ga daar dan gezellig mee kletsen. Laat je niet kleineren door zulke vreselijk kinderachtige opmerkingen.

En probeer een leuke verjaardag van je broer te hebben!
Gefeliciteerd met je broer trouwens haha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach, ik heb ook een deel familie dat zich te goed voelt voor ons… Ik trek me er geen hol meer van aan.
Mn broer is metalhead, dus hij is krapuul. Ik heb piercings dus ik ben een smerig wijf. Tja. Dat moeten zij dan maar vinden. Ik lach er een keertje mee. En draai men kop om.

Ik vraag me echt af waarom er zoveel bekrompen mensen op deze aardbol rondlopen.

Gewoon niet aantrekken en jezelf beter dan hén voelen, omdat jij niet bekrompen bent, heb jíj het recht om jezelf beter te voelen. :wink:

ja miss ben ik dan een bitch hoor maar ik zou echt iets op zen plats gaan zeggen van ja dat doen boeren nou een maal. kunnen ze niet verstaan en hebben er niks van terug. of je zegt ik doe me pantoffels niet altijd aan :wink: (als ik de vertaling ga typen ziet het er heel raar uit haha)

gefeliciteerd met je broer en maak er een leuke dag van :wink:

Omg, wat flauw van hun.
Doe gewoon aan wat je zelf leuk vindt en trek je er niets van aan! :slightly_smiling_face:

Zoiets heb ik ook. Ik heb een vwo diploma, kan zo naar de universiteit als ik wil. ‘Maar mijn nichtje is pas écht goed, die zit op het vmbo, en ze wil misschien zelfs nog havo doen, want ze kan zooo goed leren blablablabla’. Om van te kotsen

Ja! Dat heb ik dus ook precies met mijn familie! Walgelijk is dat.

Haha bedankt, ik voel me al stukken beter. Ik zat eraan te denken om nog maar extra boers gekleed te gaan: klompen (sloffen) aan en een houthakkers blousje enzovoorts, maar dat is iets te overdreven haha. Maar echt bedankt (: