Afkappen uit angst, zelf initiatief nemen of afwachten?

Hee

Ik ken sinds 5 weken een jongen en tot kort voorheen ging het supergoed.
We zagen mekaar 4 keer per week en het was echt leuk, hij gaf me veel aandacht en je zag wel dat hij me echt leuk vond aan de dingen die hij voor me deed/tegen me zei etc.
Maar sinds een paar dagen twijfel ik een beetje, hij smst ineens een stuk minder en het moet ook ietsjes meer vanuit mijn kant komen
Nu ben ik iemand die eigenlijk gelijk overal iets achter zoekt (dat komt misschien omdat ik niet zo’n goede ervaringen heb op liefdesgebied, ben een keer toen ik in een soortgelijke situatie als deze zat echt heel hard gedumpt uit het niets en dat heeft mij toch wel een beetje veranderd. Je kunt wel stellen dat ik een beetje last heb gekregen van verlatingsangst. Dat merk ik nu best goed, omdat ik vaak gewoon denk: Shit, dat was de laatste keer dat ik hem zag. Terwijl hij de volgende dag gewoon weer met mij wil afspreken, het slaat eigenlijk nergens op dat ik zo denk! maarja)

Ik heb hem dit nog niet verteld, omdat ik bang ben dat hij vindt dat ik te hard van stapel loop…
Maarja, wat moet ik nu doen? moet ik zelf eens vragen hoe het tussen ons zit? Of is dat al te vroeg ?
Hij heeft wel al een paar keer het erover gehad hoe het is als wij het zouden hebben en hij noemde mij zelfs ook 1 keer bijna zijn vriendin…
Of moet ik gewoon juist rustig afwachten en hem ook even de tijd gunnen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jongens zijn over het algemeen zo dat ze niet heel veel uit zichelf smsen. Nu hij merkt dat het waarschijnlijk wat beter gaat tussen jullie, jullie zijn geen complete vreemden meer voor elkaar, mindert hij met smsen! Zou er verder niet echt wat achter zoeken want zo zijn jongens vaak gewoon, haha.

Laat het gewoon is wat meer vanuit jouw kant komen de komende dagen/week en dan zie je wel hoe hij er op reageert? Als ie duidelijk laat merken niet te willen afspreken of niet eens reageert op je smsjes zou ik me pas zorgen gaan maken…

Zou het verder nog niet hebben over hoe het tussen jullie zit, je kent hem pas amper een maandje. Je moet een jongen niet het gevoel geven dat ie nu al opgesloten zit in een relatie zegmaar, laat het gewoon even lopen dan zie je wel hoe het gaat!

@FindingNemo. Inderdaad! Gewoon zelf iets meer initiatief tonen, je merkt dan vanzelf wel hoe hij reageert.
Probeer ook niet te snel de gedachte te hebben dat hij je niet ziet staan oid, jongens sms’en nou eenmaal minder (over het algemeen dan).
Ik zou nogniet beginnen over verlatingsangst, pas als jullie elkaar écht goed kennen, (bijna) een relatie hebben ofzo. Zo maak je hem ook niet bang van te voren!