Afhankelijk van internet

Hey you!
Ik maak een profielwerkstuk voor school en ben bezig met de vraag:
Hoe afhankelijk zijn jongeren van internet.
Dus niet alleen met informatie zoeken voor school, maar ook het feit dat je niet meer zonder kunt, omdat je niet zonder hyves o.i.d denkt te kunnen.
Graag zou ik jullie mening hierop willen horen!

Xx

leuk onderwerp! het is idd echt onmogelijk zoongeveer om zonder internet te leven: mijn roosters - online
roosterwijzigigen- online
informatie - online
studiewijzers - online
mail checken - online
internetbankieren - online
enz.
echt alles gaat gewoon op internet en je kan ook alles zo ongeveer doen op internet… ik kan niet zonder nee, want ik moet sowieso iedere schooldag roosterwijzigingen bekijken en op teletop, zo’n programma waar je studiewijzers en extra informatie kan zijn. wij zijn ook verplicth hierop te kijken…

en dan heb ik het inderdaad nog niet over een compleet sociaal netwerk op internet d.m.v hyves en msn en mail en facebook enz. enz.

al mijn contacten verwateren als ik niet online kan xD dan moet ik opeens heel veel bijpraten!

Ik had laatst een week of twee geen internet meer, en toen had ik pas écht de tijd genomen om een baantje te zoeken en om naar de radio te luisteren en om mijn haren te styleren of te krullen enzovoorts
en het grootste gedeeltevan mijn huiswerk moet via de schoolwebsite ingeleverd worden, roosterwijzigingen zoals iemand al zei, ons huiswerk staat ook online als de leraar het in de klas niet opgegeven heeft…

dat was ik :stuck_out_tongue:

Dit is meer voor plezier, maar waar moet ik mijn guitar tabs vandaan halen als internet het niet meer doet!
Alle schooldingen natuurlijk,
roosters(wijzigingen)
werkstukken maken(google, plaatjes extra informatie)
en internetbankieren, en al mijn mobiel gegevens, pincode, beltegoed, opwaarderen gaat tegenwoordig bij mij online.
en ik ben gewoon msn verslaafd(A)

Zonder internet wil ik dood?

Oke ook niet zo dramatisch, maar mn leven zou dan wel super saai zijn.

ik leef nog wel zonder internet, alleen het word heel onhandig, omdat idd, alles op internet staat.

mijn cijfers, huiswerk, mijn lesboeken, mijn rooster.

oke, eigenlijk kan ik dus niet zonder internet, want dan heeft naar school gaan ook geen zin (ik zit veel achter de comp voor school)

hihi, dat wist ik wel, maar dan moest ik madamemossel opschrijven xD

goh ik zou me doodvervelen als ik niet op internet kon :yawning_face:

internet heb ik wel nodig! mijn computer is een tijdje afgepakt geweest (2/3 maanden? misschien iets korter) en ik merkte wel dat ik meer ging smsen. het is handig voor school en om je sociale netwerk bij te houden, je kunt bijvoorbeeld mensen spreken die ver weg wonen etc en het is goedkoper dan een uur bellen ook staan vel dingen voor school op het internet, roosterwijzigingen etcetera. lang leve internet!