Afgewezen. Vrienden blijven en wat na afwijzing gebeurd is normaal?

Hoi iedereen.

Ik ben gisteren afgewezen. Stond niet open voor een relatie. Wil zich focussen op andere dingen.

Hij zegt dat de hechte band die we hebben geen schade heeft opgelopen. Dus het samen eten en winkelen enzo. Nadat ik ben afgewezen zijn er een aantal dingen gebeurd of gezegd en ik wil weten of jullie dit normaal vinden?

• We hebben zeker een uur handen vastgehouden. Verstrengeld in elkaar bedoel ik. Hij wilde ook niet echt loslaten en dit is ook een paar keer gebeurd gisteravond. Loslaten en dan weer vastpakken.
  • Hebben een stuk of 5 keer liggen knuffelen. Hij vond dit fijn zei hij, en in de toekomst mocht dit ook nog wel.
  • Hij heeft me een paar keer op mijn wang gezoend tijdens het knuffelen. Ik een keer op de wang terug gezoend
  • Hij had het er eerst over dat we best nogwel eens een dagje op pad konden samen. Dagtripje maken met de trein en voordat ik naar huis ging. Had hij het erover dat we binnenkort een weekendje weg konden.

Wat vinden jullie?

Ik vind dat iets wat vrienden doen. Als jij dat gemixte signalen vind moet je dat tegen hem zeggen. Maar ik denk niet dat hij je leuk vind of een relatie wilt.

Ik vind dat ook niet iets dat je met vrienden doet maar als je het leul vond dan is het zo toch goed?

Beetjechips. Vind jij t normaal dat we nadat ik ben afgewezen hebben geknuffeld? Ik vond t wel fijn En hij een weekend met me weg wil? Is dit normaal als vrienden?

Hij zei ook graag single te zijn. Geen verplichtingen. En er is ooit tegen hem gezegd dat hij op een bepaalde leeftijd de ware tegen komt. Dat is pas over een paar jaar.

Weekend weg, als dat er echt van komt, zal wel pas over een tijdje zijn omdat hij net een nieuwe baan heeft, is maar tijdelijk iets en mag geen verlof opnemen. Hoe raar dat ook klinkt. Dus dat zal pas over een maand of 2-3 zijn.

Werd wel geappt door hem gisteravond laat dat er een aanbieding was van de ns. Drie dagen weg voor €33 en elke zoveel maanden kun je een ticket gebruiken. Hij begreep iets niet. Ik heb ze ook besteld omdat ik t geen geld vond. En vandaag inderdaad toch maar achter de onduidelijkheid aan gebeld ook voor hem, want het stond inderdaad beetje raar in de mail.

Verder had hij t over t eten wat we hadden gegeten, dat er bepaalde dingen in zaten die niet goed waren. Ik moet hier nog even op reageren.

Is t raar dat hij zo snel toch weer contact zoekt?

Zelf vind ik dat je dit niet echt als ‘vrienden’ doet. Ik zit ook ongeveer in zo’n situatie. Mijn ex wil wel de leuke dingen, maar niet vast zitten aan een relatie. Hoe moeilijk het ook zal zijn, zolang hij geen relatie wil, kan je beter afstand nemen. Uiteindelijk hecht je nog meer waarde en doet het alleen maar meer pijn.
Zelf ben ik ook zo’n iemand die achter alles wat zoekt. Maar goed, die antwoorden kan je zelf niet invullen.
Hij wil wel de lusten en niet de lasten en niemand is dat waard.

al deze dingen vind ik er toch wel op duiden dat hij wel open staat voor een relatie.
gewone vrienden doen dat toch niet ?

Ik vind er echt niks vreemd aan hoor.

Ik zou dit op zich beschouwen als een hele hechte vriendschap, maar ik vind het wel vreemd dat hij dit doet nadat hij je heeft afgewezen. Hij is ongetwijfeld erg op je gesteld, maar zo geeft hij wel een beetje gemixte signalen af.

Hij is duidelijk erg op je gesteld en geeft veel om je, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit verwarrend is voor jou.

T is ook verwarrend. Omdat ook in mijn vriendenkring iedereen zegt dat t haaks op elkaar staat.

Een (vrouwelijke) collega waarmee ik al jaren samenwerk die vind t dus ook tegenstrijdig. Echter zij heeft zoiets van dat weekendje komt er wel. Want ik twijfel hier namelijk aan. Zij heeft ook zoiets van wacht t weekendje maar even af. Ziet zij iets ofzo? Met al dr levens ervaring. Ze is nogal op leeftijd.

Persoonlijk zou ik het niet doen omdat ik van mijzelf weet dat ik er waarde aan ga hechten en het dan nog verwarrender wordt, maar de keus is aan jou.

Er zijn hele gewone normale dingen gezegd. Hij heeft zijn gevoel verteld dat hij er nog niet aan toe is. Dat is niet leuk natuurlijk, maar wel heel eerlijk van hem. Het lijkt erop dat je nog erg teleur bent gesteld dat er geen relatie in zit. Dat mag. Maar accepteer dat het zo is en investeer in een vriendschap of laat hem gaan.

Sorry Russel je had gisteren ook al gereageerd. Niet op ingegaan.

Wat bedoel je met niet doen? Wat niet doen?

^ Geeft niets. Een weekendje weg. Als vrienden kan het, maar omdat hij gemixte signalen afgeeft, wordt het verwarrend.

Waarom zou je t afraden dan?

Omdat jij nog gevoelens voor hem hebt. Jij hoopt misschien nog dat het iets wordt en als hij straks een relatie met iemand krijgt word je waarschijnlijk gekwetst terwijl hij dat niet zo bedoeld. Maar als jij denkt dat je er tegen kan moet je het doen.

Dit, ja.

Ik vind handje vast houden en uitgebreid knuffelen niet iets vriendschappelijks hoor. :’) Maar goed, ik zou gewoon afstand nemen. Hij wilt geen relatie en op deze manier kan je nooit over je gevoelens heen komen.

Dank je wel :slight_smile:

Als t gebeurd. Dan is t niet over een week ofzo. Dan hebben we t over op zijn vroegst eind april. Dus dat is pas over een tijdje. Ik heb t sowieso druk met andere dingen de komende tijd. :slight_smile: