afgevallen zonder reden ?

hoi…
ik ben een meisje van 13, en ben 1.69
zegmaar 1.70 dus… en normaal woog ik 60 kilo…
ik eet nu wel wat minder, maar wat ik ook eet, het is ongezond x’D
en ik keek vandaag op de weegschaal… en raad eens? ik woog
tussen de 57-58. en ben wel blij… maar ik weet niet hoe het komt.
ik heb niet echt gezond gegeten ofzo… najuist ongezond ;p maar ik
heb eigenlijk wel mijn vinger in mn keel gedaan omdat ik wou
afvallen… maar er kwam geen ‘kots’ uit, maar alleen spuug,
ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel… maar ben ik niet te zwaar…

1.70 m + 57-58 kg…
teveel of niet?

xx

Nee helemaal niet teveel.
En ik val ook af als ik minder eet, of het nu gezond of ongezond is.

Ik heb dat ook soms,dat ik opeens 2 kg minder weeg,en dan de volgende dag wel weer 2 kg erbij…
Kan aan de weegschaal liggen,je moet er elke x met precies dezelfde houding op gaan staan,of gewoon aan je lichaam,dat is normaal.
Waarom wou je spugen?
Je hebt toch een gezond gewicht?

Ehh, je komt me nogal super onzelfverzekerd over.

nou uh… ik voel me wel dik …

dat ben ik ook :’)

HEH? Ik snap jou niet. Waarom spugen als je zelf al zegt dat je niet te zwaar bent? Men, toen ik 13 was wist ik mijn gewicht niet eens. :’)

ik ben blij dat ik ben afgevallen, maar ben niet blij met mezelf :’)

Je bent precies hetzelfde gewicht+lengte als mij, en ik vind mezelf al iets te dun… Weet niet of je al ongesteld bent, maar ik ben dan normaal iets zwaarder omdat ik vocht vasthoud.
Verder snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Half-proberen-te-kotsen is niet echt gezond, kan je daar niet met iemand over praten…

ik ben nu wel ongesteld ja…
nee is ook ni gzond nee, mar ik wil er niet met iemand over praten, omdat mijn moeder er anders erachter komt. of naja als ik met een famillielid praat dan he … maar met vriendinnen praat ik er wel over,
die zeggen dat ik niet dik ben…

Weetje, volgens mij moet je echt dringend zo een cursus nemen voor zelfvertrouwen of op zn minst dat topic erover lezen op girlscene. Ik bedoel het niet lullig, maar zoals ik het nu hoor ben je wel zo iemand die anorexia zou kunnen krijgen.

En maak je iig niet zo veel zorgen over je uiterlijk, is nergens voor nodig, we zijn tenslotte allemaal maar een hoopje cellen. En wie bepaald wat een mooie hoop is en wat niet :3

Ja, daar begint het al mee. Je móet er met iemand over praten, en je moeder of een andere volwassene lijkt me een goede optie voordat het helemaal uit de hand loopt. Ik snap dat niet goed, als ik een serieus probleem heb zou ik gelijk naar mijn ma gaan.

me moeder denkt dat ik helemaal niks eet. terwijl ik me altijd volprop…
en ik kan nooit met haar praten. ze begrijpt me niet en ze luistert nooit.
en altijd komt er gezeur. naar mijn zus kan ik ook niet toe gaan die lult het ook naar mijn moeder door. (terwijl ze nu 21 is en pyschologie studeert Ö )
en mijn nicht is 17 en ja… ik ben bang dat ze 't ook verteld aan mijn moeder
en dat wil ik dus echt NIET.

Maar hoezo mag je moeder het niet weten via via? Misschien kan ze dan juist helpen.
En eet anders gewoon in haar buurt, ben je ook van dat probleem af.

@augurkenlul: ik kan nooit met haar praten. ze begrijpt me niet en ze luistert nooit. en altijd komt er gezeur. dus gaat niet lukken.

Kun je ook niet met je vriendinnen praten dan?
Je bent niet dik, dus stop gewoon met kotsen.

je vinger in je keel doen is in elk geval geen goede manier van afvallen.
en ik heb gekeken op voedingscentrum.nl en je bmi is 20 (nu je bent afgevallen)
en er staat bij: je gewicht is goed, maar krijg je ook voldoende vitamines en mineralen binnen ?
je gewicht is dus in elk geval prima

ik ben blij dat ik ben afgevallen, maar ben niet blij met mezelf :’)
-
De 2 kilo maakt niet heel veel uit. Je bent niet te dik, dus als je afvalt moet je al gauw opletten dat je niet te dun wordt. Ik ben 15 en weeg rond de 55-58 kilo en ik heb moeite met aankomen (ik vind het zo vies dat je soms mijn botten ergens kan zien). Ik probeer niet erg om aan te komen, ik eet ook heel ongezond enzo maar ik sport wel, maar niet veel.

Oke nutteloos verhaal x’]

Anyways, ik zou met iemand erover praten, en je moet iedere ochtend voor de spiegel staan en vol zelfverzekerdheid zeggen dat je niet te dik bent. Dat schijnt echt te helpen :wink:

haha, you’re right :slightly_smiling_face: