Afgesproken om vrienden te blijven maar geen contact..

Okee najaa, ik zit ergens heel erg mee.

Ik ben niet iemand die zomaar met iedereen zoent en super snel verliefd word, maar zo’n 4 maanden geleden heb ik een jongen leren kennen en er was toen gelijk al een klik. In het begin was ik best wel afstandelijk en kortaf, omdat hij jonger was en ik niet iets wilde beginnen met iemand die ‘‘jonger’’ is. Wat ik nu overigens echt heel dom vind, want leeftijd is immers maar een getal.
Maar na een paar keer met hem te hebben afgesproken begon ik hem echt leuk te vinden en dat gevoel dat hij mij gaf had ik heel lang niet gehad en ik was echt dol op hem, ook kregen wij wat. In het begin is mijn gevoel nooit zo hevig, dat wordt met de tijd erger en dat was dus ook het geval. En op het moment dat ik echt super verliefd was maakte hij het uit:’( We hebben in totaal 3 maanden wat gehad en ik was en ben er nog steeds wel kapot van. We zijn uit vrienden uit elkaar gegaan omdat zijn gevoel steeds minder werd en hij mij niet aan het lijntje wilde houden. Hij zei zelf dat hij vrienden wilden blijven en dat we contact zouden houden. Maar ik had hem een paar dagen niet gesproken en op school was het best awkward en kut enzo als ik hem zag lopen. Maar op een gegeven moment ging ik gewoon weer lachend en vrolijk door school (oude ritme haha) en toen hij dat zag kreeg ik die avond gelijk een berichtje met hoe het ging enzo. Toen hadden we een heel gesprek enzo en het was gezellig. De volgende dag begon ik het gesprek en het eindigde met dat ik ging slapen enzo. Daarna heb ik hem niet meer gesproken en na 16 dagen miste ik het heel erg en begon ik weer te praten omdat ik daar echt hele erge behoefte aan had. Op een gegeven moment antwoordde hij niet meer en dat vond ik niet zo’n probleem ofzo. Maaar toen ik iets op twitter postte reageerde hij gelijk op mijn oude berichtje en vroeg hij wat er was enzo. Na dat te hebben uitgelegd reageerde hij er niet meer op en heb ik hem ook niet meer gesproken, dat is een week geleden. Ik vind hem nog steeds leuk en hoop dt hij mij nog terugwilt enzo maar dat gaat tpch niet gebeuren-.- Toch vraag ik me af waarom hij niet praat, omdat hij ten slotte vrienden wilde blijven en contact wilde houden. Als wij een gesprek hebben merk je ook dt hij het gewoon fijn vind om mij te spreken. Maar ik baal dus dat hij het gesprek niet begint… Vriendinnen zeggen dat ik hem moet proberen te vergeten en geen gesprek moet beginnen zodat hij over een tijdje denkt van ‘‘huh ze vond me toch nog leuk waarom praat ze dan niet’’ en dat hij dan zelf het initiatief zal gaan nemen. Maar ik weet het dus allemaal niet meer, misschien dat jullie iets weten. Sorry voor het verhaal.

xxxx

Ik begrijp je probleem. Veel stelletjes die uit elkaar gaan nemen zich voor om vrienden te blijven. Maar als de één nog verliefd is op de ander is dat heel moeilijk. Misschien merkt hij aan jou dat je hem nog steeds leuk vindt, en is hij bang om jouw gevoelens voor hem nog verder aan te wakkeren? Misschien dat hij daarom niet meer praat, omdat hij je geen pijn wilt doen.

Als jullie echt vrienden willen blijven, moet jij eerst over hem heen komen. Pas dan kunnen jullie echt een vriendschappelijke band opbouwen!

Dankje, maar ik laat niet echt merken dat ik hem leuk vind eigenlijk, maar ik snap niet waarom hij niet praat:( Echt super stom dit allemaal…

Kun je hem dat ook niet eens recht op de man af vragen aan hem?

Naja het probleem is dat ik hem nu dus al een poos niet gezien heb door de vakantie bijna 3 weken niet, en het staat ook zo raar als ik ineens bij hem op de stoep sta want hij woont niet in dezelfde woonplaats haha

Als een jongen het met mij uitmaakte zeiden wij ook altijd ‘oh ja we blijven nog vrienden he!!’
Maar valt altijd tegen! Nauwelijks meer contact met die jongens, maar kan bij andere mensen niet zo zijn

edit mod: dit is niet de bedoeling