AFGEROND! Verhaal. Lust 18+

which team are you?
  • Team Tyler!
  • Team Liam!
  • Team Kai!
  • Team Will! Ella heeft geen kerel nodig!

0 stemmers

Door seksuele inhoud adviseer ik dit verhaal niet aan voor lezeressen onder de 18 jaar!

Ik ben zelf 25 en heb vroeger veel geschreven. alleen heeel lang gestopt. Ben sinds kort begonnen aan mijn eerste echte verhaal en probeer reacties te vinden via internet om te kijken of het in de smaak valt.

Het boek is bedoeld voor een publiek van 18-35 jaar en speelt zich af in Amerika.
Het boek bevat veel erotiek en als jullie het uiteindelijk too much vinden voor deze site (De gemiddelde leeftijd ligt hier iets lager geloof ik) dan hoor ik dat graag.

Copyright is uiteraard van toepassing, ik zou het heel fijn vinden als er niets gequote wordt, mocht ik het verhaal ooit willen uitgeven wil ik het van internet kunnen halen!

kleine toevoeging:
Ik vind het heerlijk als ik mensen inspireer, dat is ook een van de redenen dat ik schrijf. Het is geweldig om te lezen wanneer mensen je verhaal goed vinden en ze er zelf zin van krijgen om te schrijven, zo ben ik zelf ook begonnen natuurlijk!
Maar ik vraag heel lief, om alsjeblieft mijn werk niet te kopiëren. Natuurlijk haalt iedereen zijn ideeën ergens vandaan, dat doe ik zelf ook! En is het een hele eer en vind ik het super leuk als ik je op inspiratie breng, maar Lust is mijn kindje. En ik wil hier zoveel mee doen en ben er super super trots op dat ik dit heb kunnen maken.
Ik vind het heel lief dat ik mensen inspireer, maar het is niet leuk om dingen waar je moeite en tijd in hebt gestopt ergens anders letterlijk terug te vinden…
Elk complimentje en berichtje doet mij zó ontzettend veel, laat mij geloven dat ik dit écht kan en er hopelijk mijn werk en toekomst mee kan maken.
Ik heb héél erg veel werk gestopt in de personages, het plot, de karaktereigenschappen om elk personage zo uniek mogelijk te maken, de gedachtes en peinzingen van Ella, de omgeving, De bar, de hele familiegeschiedenis en probeer mijn stijl continu te verbeteren.
Ik volg cursussen en workshops om mezelf te verbeteren en stop er elke vrije minuut in die ik heb.
Er zit uren aan voorbereiding voor ik uberhaupt 1 zin op papier had gezet. En elk stukje wat ik hier post word drie keer herschreven en herhaald en aangepast… ik zal het ook zeer zeer jammer vinden als dingen klakkeloos worden overgenomen.
Niet dat dit letterlijk gebeurd is, het kan ook per ongeluk gaan, maar voor de toekomst wil ik dit toch graag hier neer zetten.
Ik hou van jullie allemaal, al de Liam Ella en Tyler fans zijn geweldig. Stuk voor stuk! En jullie maken het voor mij mogelijk om keihard door te knallen en elke dag lekker achter mijn laptop te kruipen…
Ik hou ervan om te lezen dat ik jullie inspireer… en wil iedereen vooral aanraden om ook lekker te gaan schrijven natuurlijk, maar maak je eigen verhaal. Probeer jezelf te ontdekken en geniet ervan :slight_smile:
sorrymoesthetevenkwijthetzitmehoog.

Ik wens jullie heel veel leesplezier, en alle tips zijn meer dan welkom!

(ik heb hier een andere profielnaam gehad, maar heb er voor gekozen een nieuwe aan te maken voor dit verhaal, en ik wist het wachtwoord niet meer :wink: )

Hoofdstuk 1

deleted

Deleted

klinkt mooi!

Je hebt een zeer goede schrijfstijl, leest heel makkelijk door. In je tweede stukje ben je bij het woordje “shh” je hoofdletter vergeten.

Op zich raad ik het echt ten zeerste af om je boek op internet te plaatsen als hij bij de uitgever ligt… Sommigen zoeken het op en dan komen ze zeker hier op. Dus dat mag niet. Natuurlijk is dit je eigen keuze en weet ik voor de rest niet héél veel van uitgeverijen, maar het word overal gewaarschuwd: plaats je verhaal nooit op het internet als je het wilt uitgeven.

Verder is de regel dat je moet enteren wanneer iemand iets zegt. Je doet dit, maar af en toe merk ik dat je het vergeet. Ik wil deze wel noten, aangezien quoteren niet zo’n goed plan is. :stuck_out_tongue:

Op de kleine aanmerkingen na vind ik dit eerste hoofdstuk echt heel goed gebouwd. Heel rustig alles beschreven. Ook een heel fijne schrijfstijl om door te lezen.

Veel succes met het uitgeven van je boek, duimen maar dat de uitgeverij het accepteert :upside_down_face:

Dankjullie wel voor de complimenten!

Haha, het verhaal wordt niet uitgegeven, maar je kan bij verschillende instanties 10 pagina’s inleveren en dan kijkt een redacteur of auteur het na of het goed werk is en geeft je tips en tricks voor het vervolg van je manuscript. Dus ik denk dat het nu niet zo heel veel uitmaakt dat het online staat, acht de kans namelijk zeer klein dat iemand na 10 paginas geinteresseerd is!

bedankt voor de tip van de dialogen. Ik merk aan mijzelf dat ik het soms lastig vind. want ik heb daar nooit training in gehad. In boeken is het ook overal anders!

ik denk dat:
“Wat heb je mooie schoenen aan,” verzuchtte Karla.
“Ik wou dat ik ze ook had.” Ze keek verwonderend naar Belle’s nieuwe laarzen.
“Dankjewel! Ik ben er erg blij mee.” Vol enthousiasme keek Belle naar Karla.
Trots hield ze haar been omhoog, “ze waren maar 30 euro!”

een stuk minder mooi staat dan:

“Wat heb je mooie schoenen aan,” verzuchtte Karla, “ik wou dat ik ze ook had.” Ze keek verwonderend naar Belle’s nieuwe laarzen.
“Dankjewel! Ik ben er erg blij mee.” Vol enthousiasme keek Bella naar Karla. Trots hield ze haar been omhoog, “ze waen maar 30 euro!”

ik dacht namelijk altijd dat per personage een nieuwe regel gemaakt moest worden? En niet zo zeer per gesproken zin? ik zag inderdaad dat ik van Kai en Tyler op 1 regel had gezet! Bedankt voor het opmerken!

Oké, als het daarin nog niet uitmaakt is het goed :stuck_out_tongue: ga er niet in strijden, want heb echt nog geen ervaring met uitgeverijen :stuck_out_tongue:

Ooh ja, van hetzelfde personage is idd op dezelfde lijn, dan heb ik me even mislezen. In één zin doe je wel dit:
(ik gebruik even een voorbeeldzin)

Ze keek naar rechts. “Ik denk dat we die kant op moeten?” Ik knikte en ze beende weg.

Ergens iets onder het midden van het tweede stukje. Ik doelde eerder daarop :stuck_out_tongue: Hier moet het gezegde er wel onder en daaronder dan weer de “ik knikte…” denk ik, dus dan zo:

Ze keek naar rechts.
“Ik denk dat we die kant op moeten?”
Ik knikte en ze beende weg.

Dat was eerder dan ik bedoelde dan opeens al het gezegde onder elkaar zeggen. Zoals jij het daar doet, met hetzelfde personage, is het goed hoor :stuck_out_tongue: Ik heb me alleen wat verkeerd verwoord, mijn fout :stuck_out_tongue:

Vervolg hoofdstuk 1

deleteddd

Hoofdstuk 2

deleted!

Een kort, maar weer een heel mooi stukje. Ook hier las ik zonder moeite door heen.

In je eerste zijn eindig je op de derde lijn met:
(voorbeeld)

"Ik neem Jessica en Tim wel mee,’ lachte ze.

De komma moet daar een punt zijn, omdat daar je zin eindigt.

Als je niet wilt dat ik zo muggenzift, mag je dat gerust even aangeven hoor :stuck_out_tongue: voel je niet verplicht mijn commentaren na te volgen of dergelijk :stuck_out_tongue:

ohhh nee dat vind ik alleen maar fijn!!!

zelf kijk je zo ontzettend vaak over een tekst heen dat je de helft niet ziet haha!

maar het moet wel een komma zijn geloof ik.

alles wat eindigt met: zei ze, zuchtte ze, mompelde ze, fluisterde ze etc. moet met komma. Zet je Zij of Ze vóór het werkwoord dan moet er een punt.

voorbeeld:
“Ik neem Jessica wel mee,” zuchtte ze.
“Ik neem Jessica wel mee,” mompelde ze.
“Ik neem Jessica wel mee.” Ze zuchtte bij de gedachte.
“Ik neem Jessica wel mee.” Ze zei dit zonder aarzeling.

Haha, oké, oef. Vind het altijd een beetje vervelend om zomaar even commentaar te geven, omdat niet iedereen het even veel apprecieert dat hun tekst zo doorspit word.

Oh, ik had het stuk erna niet gezien :stuck_out_tongue:
Ik heb nog één opmerking voor je en ik denk dat ik dan wel klaar ben met tips geven.

Ik gebruik voorbeeldzinnen even :p:

"Leg dat maar op tafel,’ ik draaide me om…
De komma hoort hier een punt te zijn, aangezien je zin niet doorgaat. Dus de ik moet een hoofdletter zijn.

Zinnen als:
"Leg dat maar op tafel,’ commandeerde ik… zijn wél goed, aangezien je zin hier doorloopt.

Zo, hierbij vind ik ook je laatst geposte stukje weer geweldig. Ik hoop voor je dat er een uitgeverij reageert, want je schrijfstijl is het absoluut waard! :upside_down_face:

Owh, waar zat ik met mijn hoofd bij mijn vorige post? Nou ja, laat die maar zitten en bekijk deze dus even, was wss meer dit dat ik bedoelde.

haha en je hebt weer gelijk!!! :slight_smile: gelukkig bestaat er zoiets als herschrijven :wink:

maar dit is ook de voornaamste reden dat ik mijn verhaal post! Zelf zie je door de bomen het bos niet meer en anderen hebben toch een frisse blik!

Haha ik heb nog veel meer klaar maar probeer rustig aan te doen met posten :wink:

Idd, het is heel moeilijk om alle foutjes uit je eigen schrijven te halen. Dan is het fijn als iemand anders het even overleest.

Ik zal zeker je andere stukjes ook nog bijlezen :stuck_out_tongue: Post zeker op je eigen tempo :stuck_out_tongue:

vervolg hoofdstuk 2

deletedd

vervolg hoofdstuk 2

deleted

Aaaah wowwie ik vind het zo mooi! Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat en wie de vader van Leah is! Je hebt echt een hele fijne schrijfstijl, en ik vind het ook fijn dat je zo lekker blunt over seks praat, verfrissend!

Super bedankt voor je lieve reactie! Ben blij dat het in de smaak valt! :wink:

vervolg hoofdstuk 2

deleted