Afgebroken tand

Vorig jaar is mijn voortand afgebroken, ik schaam me er enorm over! Mn ouders willen hem niet laten maken. Heeft iemand tips hoe ik dat stukje er misschien op kan laten plakken? Ik durf soms niet eens te praten met onbekende hierdoor.

Hoe groot is het stukje? Ik zou gewoon zelf een afspraak bij de tandarts maken anders.

Huh waarom willen je ouders dat niet? Ik heb het 2 x gehad en het was zo gemaakt.

Volgens mijn vader en tandarts moet ik 2 kronen en dat kost rond de 2500€

hh

Is dat echt zo duur? Voor 2500 heb je ook een implantaat.

-

Mijn vriend heeft ook twee ‘nieuwe’, dus nep, tanden. Aangezien hun alles behalve rijk zijn, geloof ik niet dat dat zo duur is. Daarnaast, al was het zo duur, dat heb ik wel over voor een gebit, aangezien je daar je hele leven nog mee moet. Wat wil je ander doen? Rond lopen met een afgebroken tand? Die tand trekken en dan een gat hebben?

Hangt van je verzekering af. Ik weet niet hoe jullie het thuis geregeld hebben, maar je kan het navragen. Anders kan je altijd nog de afspraak met je ouders maken dat ze volgend jaar een verzekering nemen die dit soort ingrepen wel dekt. Dan heb jij je behandeling en kost het hen een stuk minder geld. Je moet alleen nog wel een tijdje wachten…

Ik heb het ook gehad, maar toen was ik 11. Nu moet ik het komend jaar opnieuw laten doen, dus ik heb in december bewust een alles-dekkende verzekering gekozen. Maar dat gaat nu niet volgens mij. Misschien kan je met je tandarts afspreken hoeveel alles gaat kosten en of er eventueel nu een gedeelte gedaan kan worden en volgend jaar weer iets? Ik weet natuurlijk niet hoe het precies met je tanden zit en hoe erg het is.
Veel sterkte in ieder geval!

Kan dat eigenlijk nog, nu het al een jaar geleden is?
Ik dacht altijd dat het zsm mogelijk moest

Wow. Het mag niet van je ouders?
Nee, hun lopen niet met een afgebroken tand, maar het maakt jou alleen maar onzeker. Ik zou in elk geval even in je zorgpakket kijken wat er word vergoed! En even een afspraak maak met de tandarts van hoe en wat met vergoeden en betalen…

@ Hoezo zou het niet kunnen dan?

Ben je onder de 18 jaar? Dan worden je tandartskosten vergoed vanuit de basisverzekering…

Ik zou eens je zorgverzekering gaan bellen inderdaad. Grote kans dat het gewoon vergoed word.
En als reactie op Janine. Ik krijg binnenkort 3 implantaten (dus inclusief kronen) en ik ben bijna €7000 kwijt. Dus zeker wel dat dit duur is :wink:
Bij mij zit er nog iets anders bij dus laten we het op €6000 houden.

mijn voortanden (beide kronen) waren alles bij elkaar net iets onder de duizend euro…