Afbladderende nagels

Hoi,

Ik heb nog gezocht naar topics die specifiek over nagels alleen gingen maar dat was er (volgens mij) er niet echt, wel nagellak topics enzo maar daar gaat mijn vraag niet over.

Ik ben nu twee weken gestopt met het nagelbijten, ik heb heel vaak pogingen gedaan en ik hoop dat dit nu eindelijk DE stop is voor de laatste keer, dat ik er vanaf kom. Nu merk ik dat de bovenste laag van mijn nagels een beetje losraken, afbladderen ofzo. Bij de linkerhand is dat mijn duim en mijn middelste vinger. Bij de rechterhand is dat mijn pink, mijn ringvinger en mijn duim. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Ik gebruik de volgende producten voor mijn nagels:

• Nagelverharder (hypo allergeen - van DA eigen merk)
  • Lemony Flutter (Lush) of Wonderpen (Herome)
  • Vaseline handcreme (hand+stronger nails)

En ik gebruik een glasvijl van Herome. Tips of oplossingen zou fijn zijn :slightly_smiling_face: Dankjewel alvast!

Groetjes, _Sproetjes

Ik heb dit soms ook maar volgensmij gebruik je wel goede producten voor je nagels dus ik weet niet hoe je dit tegen kan gaan, sorry.
Het kan ook met ziek zijn te maken maar dat hoeft niet perse.

Ik heb er ook last van gehad, bij mij had het te maken dat mijn gezondheid verre vn optimaal was, nu is dat beter en het afbladderen is gestopt.

Ik heb het ook, nu dacht ik misschien kom ik een vitamine oid te kort dus heb vitamine supplement geprobeerd maar dat hielp ook niet dus ik volg dit topic ook maar eventjes.

Nagelverharder zou ik niet te veel gebruiken. Dat zwakt je nagels af, verder zou ik het ook niet weten. Misschien zijn ze gewoon nog zwak door het bijten?

Ja dat komt door het nagelbijten. Tips weet ik er niet goed voor, maar blijf je nagels verder wel goed verzorgen.

Het duurt echt nog wel even voordat je nagels hersteld zijn. Nagelbijten is zooo slecht, weet ik uit ervaring. Goed blijven verzorgen is het enige dat je kunt doen. Zorg ervoor dat je die nagelverharder echt gebruikt zoals je 'm hoort te gebruiken: als een kuur. Anders droogt het je nagels veel te veel uit.

Haha goedzo! Blijven volhouden! Ik deed het vroeger ook en het is idd moeilijk om te stoppen. Maar mooie en gezonde nagels hebben was echt mijn grootste motivatie en uiteindelijk bijt ik al ongeveer 1 jaar niet meer. In het begin waren mijn nagels helemaal broos en droog, maar nu zijn ze veel sterker als daarvoor.

Blijven volhouden, het kan lang duren voordat je nagels weer de oude zijn. Vooral goed bljiven verzorgen! :slight_smile:

Haha echt goed hoor! Volhouden he! Gewoon echt blijven smeren maar misschien blijf je toch wel last houden van slappe(re) nagels, mijn nagels zijn ook nooit echt sterk geworden en ik ben ‘al’ 8 jaar van het nagelbijten af.

Haha ja dat vergeet ik helaas ook regelmatig maar het helpt wel echt… Herome is ook een prima merk dus dat doet vast ook prima z’n werk.

Hmm ja nu ik hier zo lees dat het echt door het nagelbijten komt weet ik niet of alles hier zo van toepassing is op mij want ik bijt nooit nagels :’) Maar Sproetjes succes met het stoppen!

Ja begrijp ik! Ik had ook super onverzorgde nagels toen ik nagel beet. Wat heel goed heeft geholpen is castorolie smeren, 1x per dag. Na een paar weken (ja duurt wel lang :p) zie je het verschil al!

Misschien kan voor een tijdje vitamine D slikken helpen?

Vogens mij heeft dat te maken met vitamine tskort

Bij mij ligt het aan een vitaminetekort. Ik geloof dat extra vitamine B helpt.

eet je wel goed dan?

Ik heb dit probleem ook vaak gehad, en heb nog nooit een nagel afgekauwd… Mijn moeder gaf me de tip om meer vitamines te eten (desnoods pilletjes) en meer zuivel drinken voor de kalk enzo… En bij mij werkte dit wel!

Naast vitamines heeft het vochtgehalte in je nagel er ook mee te maken, geloof ik. Dat merk ik in ieder geval bij mijn eigen nagels. Nagelverharders drogen je nagels juist uit waardoor ze kunnen bladderen. Het kan helpen om je nagelverharder een tijdje te laten staan, genoeg water te drinken en je nagels en nagelriemen goed in te smeren met een verzorgende balsem. Lush lemony flutter is natuurlijk een bekende, maar er zijn ook alternatieven.