Advies?

Op het begin van de eerste raakte ik bevriend met een meisje (laten we haar K. noemen) en ik had de hele tijd zo’n gevoel alsof ze altijd loog. Dan was het de ene keer dit en de andere keer dat.
Nhja, in de tweede kwam er een ander (veel aardiger) meisje bij. En begin derde liet K. me vallen. Toen ben ik bij andere meisjes gaan zitten en uiteindelijk werden we een groepje van 8 want die K. en haar vriendin kwamen er ook opeens bij. Met de vriendin van K. (E. - later bleek dat ze vond dat ik E. afpikte omdat ik meer met haar omging ofzo…) ga ik nu heel goed om, maar met K. kan ik gewoon niet meer zo goed omgaan. Om eerlijk te zijn: ik heb een hekel aan haar. Ook omdat ze soms van die kut opmerkingen maakt. Bijv. een keer had ze popcorn gekocht en toen stal iedereen bij haar en ik kwam aan en zei: ‘sorry vandaag ben ik echt gierig’ (voor de grap) en toen zei zij: ‘dat ben je altijd al’. Nhja om een lang verhaal kort te maken: het is een bitch.
Nu is er iets mis met een vriend van haar o.i.d. (dat had ze niet gezegd) maar de hele dinsdag zat ze in een hoekje stilletjes te huilen enz. Nou vroeg ik me af of ze zich niet verschrikkelijk aanstelde, want in de pauze zat ze daar zo stilletjes half dood te gaan ofzo (maar ze huilde nog niet echt) en toen vroeg een vriendin van me ‘wat is er met K.’ enzo, nhja der werd niet op gereageerd, maar toen vroeg ze het nog een keer en steeds als ze het weer vroeg ging K. nog iets harder en overdrevender huilen. Op een gegeven moment was het stil en krees ze als een speenvarken en wij hadden zoiets van: wat moeten we doen? De volgende dag was er niks aan de hand en was ze weer vrolijk een blij.
Tot slot: nu voelt mevrouw zich ‘buitengesloten’, maar ze gaat zelf continu in een hoekje of een ander tafelgroepje zitten met een vriendin van haar (niet E.). En toen een andere vriendin van me aan haar vroeg: ‘heb je je opdrachten van wiskunde af?’ draaide ze met haar ogen en negeerde ze der.
Nu vraag ik niet om hulp ofzo (het jaar is bijna afgelopen…) maar wat vinden jullie ervan?

ik vind haar een bitch, je moet niet met zulke mensen omgaan, negeer haar gewoon en ga door met je eigen leven !!
xx veel suc6

dus jij voelt je rot omdat zij een bitch is?
jeez, zulke mensen moet je niet eens in je leven hebben girl,
laat haar lekker stikken, zoals ze ook bij jou had gedaan…

Wat een bitch zeg.
Ik zou haar gewoon volkomen negeren en met je andere vriendinnen blijven omgaan.

dubbelpost.

Inderdaad een bitch. En volgens mij ook een ontzettende aansteller als ik dat zo lees. Lekker laten gaan en met die andere meiden omgaan! Veel gezelliger lijkt me!

Dus je wilt geen hulp maar je wilt gewoon weten wat we van haar vinden?

Dus eigenlijk open je een topic om over haar te roddelen? En moeten wij zeggen wat we van haar vinden terwijl we enkel jouw kant van het verhaal te horen krijgen?

ze wil denk ik weten of het normaal is dat K zo doet. als jij het roddelen vind… misschien wil ze er gewoon over praten, en praten hoeft niet direct advies te zijn… maar ook niet meteen roddelen.

ik vind trouwens dat k best zielig is. ze voelt zich waarschijnlijk ongewenst bij jullie en denkt dat jullie niets om haar geven. daarom gaat ze bijv soms ergens anders zitten of kan ze stom reageren. een vriendin van mij(niet waar ik een topic over heb) denk dat soms ook van meisjes in mijn klas, terwijl dat helemaal niet zo is! de volgende dag zegt ze dan sorry en dan is t weer goed.
ik zal eens nadenken over wat je misschien kan doen… ik kom er niet zo 1,2,3 op.

ja maar dat is toch zielig voor k of niet? nou als ze onaardige opmerkingen maakt, 1 keer heel heftig reageren en superboos worden en alles zeggen wat je maar van haar vind. dan gaat ze vast huilen en een week later veranderd ze haar gedrag misschien. en als je ziet dat ze aardiger gaat doen tegen iedereen kan je sorry zeggen en voorstellen om iets leuks te doen.

Ik zou dr gewoon negeren. Het is haar probleem, en ze heeft er zelf voor gezorgd.

Is bitchyness tegenwoordig hip ofzo? Ik had nooit van die pokkewijven in de klas zitten toen ik op de middelbare school zat.

In ieder geval: Dumpen die hap. Volgens mij is dit alleen maar een negatieve vorm van aandacht trekken.