Advies voor een vriend

Hey :slightly_smiling_face:
Ik weet niet of ik hier een nieuw topic voor kon openen, maar ik kon nergens iets anders vinden om dit kwijt te kunnen…

Een vriend van me vertelde net dat een meisje verliefd op hem is en blablabla. Maar hij heeft tegen haar gefaked dat hij haar ook leuk vind. Maar nu heeft zij hem dus verkering gevraagd, en nu weet hij niet wat hij moet antwoorden. Hij vroeg aan mij advies, maar ik wist ook niet echt wat hij kon doen. Ik had gezegd dat hij de waarheid moest vertellen en dat hij iets nooit meer moet faken, want dat is sowieso sneu voor dat meisje. Maargoed, ik had gezegd dat ik aan iemand anders wel advies kon vragen dus wat vinden jullie dat hij moet zeggen?
(Ik hoop dat dit duidelijk was…) :cold_sweat:

Gewoon eerlijk zijn.
Ik zou liever nu de korte pijn hebben dan dat iemand weken tegen me zit te liegen…

Hij heeft zichzelf goed in de nesten gewerkt, maar nu moet hij het ook weer oplossen. En hij zal het meisje moeten kwetsen… Maar dat doe je sws.

Hij moet de waarheid vertellen en beseffen dat hij zo dom bezig is (":

Tja hij beseft nu idd dat hij iets stoms heeft gedaan. Maar hij zegt nu, ‘‘Wat nou als zij het ook faked?’’
Hij heeft haar nog nooit ontmoet en ze praten alleen via whatsapp…
:hammer:

Ja maakt niet zoveel uit of zij t ook faket, stel ze krijgen een relatie dan is die al gebaseerd op leugens. Dat moet je niet willen. En tja, een vriendschap zou ik ook niet aangaan met iemand die liegt over z’n gevoelens.

Hij bedankt jullie voor jullie advies maar hij durft alsnog niet de waarheid te zeggen geloof ik :’)
Ik vind dit echt laf maarja.
Bedankt!

Hij moet het eerlijk aan haar vertellen en de volgende keer niet meer liegen over dit soort dingen. Niemand wilt een relatie dat gebaseerd is op een leugen.

Eerlijk zijn en proberen haar zo min mogelijk te kwetsen.

Eerlijk zijn. En ik vind hem echt een lul om dat te faken…hier kwetst hij haar uiteindelijk nog veel meer mee.

Eerlijk zijn. Niet zo moeilijk.

Als hij niet eerlijk wil zijn, kan hij altijd nog een douchebag zijn die ineens het contact verbreekt ( het is toch alleen via whatsapp)

Hoe oud is je vriend? Lekker kinderachtig dat faken en dan ook via whats-app… anyway, hij heeft zitten liegen, nu maar op de blaren zitten en eerlijk zijn dan.

Niet reageren :’) Of zeggen: Ik vind je een leuk meisje maar ik ben nog niet toe aan een relatie oid.
Is wat minder pijnlijk voor t meisje :stuck_out_tongue:

Iets van:

‘Ik vind je leuk maar niet op die manier, sorry dat ik je signalen heb gegeven.’

“Sorry dat ik je een verkeerd gevoel heb gegeven. Ik vind je een leuke meid, maar niet op die manier”.

Een stel meiden uit de klas hadden zijn telefoon afgepakt en tegen haar gezegd dat hij haar leuk vind…
Ik vind het echt heel zielig voor dat meisje.
Hij is 15.

Dan had hij meteen kunnen zeggen: ‘‘Sorry dat waren meiden uit mijn klas, ik zie je helaas niet op de manier zoals jij mij ziet.’’

Hij is 15, dus volwassen genoeg om dit te bedenken.