Ik wist dat je tot 1 februari kon uitschrijven maar ik was zo koppig om door te gaan, omdat ik niet wilde toegeven dat ik faalde met de opleiding.
Nu kreeg ik een brief dat ik “haast niet meer te redden val” en dat het beter is te stoppen.
Weet iemand hoe het zit met uitschrijven na 1 februari. Ik ben ook al aan het kijken op internet, maar als iemand er ervaring mee heeft zou dat super tof zijn.
Alvast bedankt
Ik neem aan dat je het hebt over een HBO-opleiding? Voor zover ik weet kun je je ook na 1 februari gewoon uitschrijven, maar nu krijg je je studiegeld niet meer terug. Hier zou je wel recht op hebben als je voor 1 februari was gestopt.
Volgens mij krijg je inderdaad je geld na februari niet meer terug, verder kun je je altijd uitschrijven.
Ik betaal per maand dus eigenlijk zou dat niks hoeven te beteken dan, toch? Of moet ik dan gewoon door betalen? (Inderdaad HBO)
Ik betaalde ook altijd per maand dus dat zou ik niet weten. Ik zou inderdaad ieder geval niet meer betalen en dan gewoon kijken wat er gebeurt, haha! maar dat is ieder geval volgens mij het enige ding van stoppen voor februari.
Ja ik ben bang als ik stop dat ik te horen krijg…Nou betaal maar even 800 euro (ofzo)…Want ik had wel een aanvullende beurs aangevraagd. Ik weet niet wanneer die dan terug betaald moet worden :bored:
Stop je helemaal met studeren dan? Want als je binnen 10 jaar gewoon je diploma haalt is er niet aan de hand want je bent voor dat die regeling in gaat begonnen.
Je studiefinanciering hoef je sowieso pas terug te betalen als je een fulltime baan met minimum salaris hebt dus daar hoef je je niet druk om te maken hoor!
Correct me if I’m wrong, maar ik ben gestopt met mijn studie en die ga ik volgend studiejaar of het jaar erna afmaken en ik krijg dan alsnog gewoon mijn stufi als gift als ik binnen die 10 jaar blijf. Daar heb ik vandaag nog bevestiging van gekregen van duo.
Je krijgt maar 4 jaar studiefinanciering op het hbo. Als jij je voor febr uitschrijft behoud je deze 4 jaar. Als je je nu uitschrijft hebt je nog maar recht op 3 jaar.
Dus ook als ik me een paar dagen later uitschrijf dan 1 februari? (Ik weet hier niet zoveel vanaf en ik kan pas morgen met duo bellen, maar ik wil nu zo snel mogelijk informatie erover haha)
Ik denk dat ze daar helaas heel streng in zijn eerlijk gezegd.
Ja. Ze moeten ergens een grens trekken en dat is 1 februari, helaas.
Balen, nouja dan maar een jaar minder studie xD. En wat betreft geld, kan ik nu gewoon stoppen zonder dat ik het halve jaar moet terug betalen? Of moet ik de maand februari wel nog betalen zonder stuffi?
Ik dacht dat het altijd zo was dat je een maand van te voren aan moet geven dat je stopt wat betreft je studiefinanciering. Ik ken mensen die per dag een boete moesten betalen voor bijvoorbeeld je OV kaart. En je aanvullende beurs moet je volgens mij ook dan een deel terug van betalen toch? Ik denk dat je het best even kan bellen naar DUO ik weet die regels niet precies.
Je collegegeld dien je gewoon voor het hele schooljaar af te betalen.
dit probleem heb ik zelf ook gehad. Ook wanneer je in termijnen betaalt moet je alle termijnen afbetalen.
Tevens weet ik ook dat het met je studiefinanciering wel op te lossen valt.
Je kunt je met terugwerkende kracht uitschrijven tot 1 maand terug…
Dus dat moet geen probleem zijn…
Even duo bellen.
Vergeet inderdaad niet je OV gelijk stop te zetten, anders moet je dan wel terugbetalen inderdaad.
Stufi gaat niet per jaar, maar per maand. Je hebt recht op 4 jaar = 48 maanden. je hebt nu 6 maanden (?) verbruikt, dus heb je nog recht op 42 maanden stufi.
Bovendien geldt deze regeling ook wanneer je voor februari stopt en later weer een opleiding begint. Je hebt immers al een aantal maanden verbruikt. Alleen wanneer je nooit meer een opleiding gaat volgen, gaat de februari regeling in waardoor je stufischuld wordt kwijtgescholden.
^ Dit wat hier boven staat klopt idd.
En je hoeft alleen maar collegegeld te betalen voor de maanden dat je naar school bent geweest. Dus in jouw geval tot en met februari.
Oke, dames, iedereen super erg bedankt! Nu kan ik al goed geïnformeerd morgen naar DUO bellen
Nee, als je voor februari stopt, gaan die maanden niet van de 48 maanden af.