Advies tinder match

Hoii,

Ik heb sinds een paar dagen contact met een jongen die ik via tinder heb ontmoet. De gesprekken zijn leuk, dus we zijn van plan om binnenkort af te spreken. Ik heb social media wat afgespeurd en ben redelijk snel zijn twitter en facebook profiel tegengekomen, maar hierdoor ben ik er achter gekomen dat hij een héle andere politieke voorkeur heeft dan ik (hij stemt SGP, ik GroenLinks). Eigenlijk zie ik het nu niet meer zo zitten, ik vind dit verschil echt te groot.

Ik heb vrijwel geen ervaring met jongens/daten, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Zouden jullie eerlijk zeggen dat je het om deze reden niet meer ziet zitten (misschien een beetje ongemakkelijk, dan moet ik toegeven dat ik hem heb opgezocht terwijl ik zijn achternaam niet eens hoor te weten), een smoes bedenken of iets anders? Ik weet echt niet wat ik moet doen…

hey! zou je niet toch gewoon daten? misschien is het een foutje, of stemt hij nog zoals zn ouders stemmen, of is hij niet zo met politiek bezig en is hij heel open minded. of het klikt gewoon super en jullie hebben super veel respect voor elkaars standpunten. normaal weet je dit niet van tevoren.

Ik zou gewoon op date gaan en misschien klikt het wel heel erg goed (ondanks politieke voorkeur). Ik denk dat sowieso weinig stellen op dezelfde (soort) partij stemmen.

Bedankt voor de reacties :slight_smile:

Nog even een kleine aanvulling op mijn verhaal: ik ben biseksueel en het feit dat hij stemt op een partij die zo fel tegen het homohuwelijk is, voelt hierdoor erg persoonlijk ofzo :’)

^^Ah ja, dan snap ik het wel, maar je hoeft niet met alle standpunten eens te zijn van een partij. En anders helpt praten heel veel.

1 like

dat snap ik heel goed! als je zeker weet dat dat in de weg komt te staan, dan zou ik niet daten. er zijn nog mannen genoeg!

1 like

Ah, snap ik heel goed. Ik heb wel eens een jongen via Tinder afgewezen toen politiek ter sprake kwam (hij bleek fvd te stemmen)… Toen ik zei dat ik fvd een walgelijke partij vind en het verschil in normen en waarden tussen ons te groot vond, werd ik ook meteen voor van alles uitgescholden. :’)
Maar ja, op date gaan met iemand waarmee ik bij voorbaat al weet dat het toch niks gaat worden vind ik ook zonde van mijn tijd.

Jeetje, wat stom :’)

Maar ja, ik heb besloten om niet met hem op date te gaan. Het is inderdaad zonde van mijn tijd, maar ik vind het ook niet helemaal eerlijk naar hem toe als ik toch al weet dat het van mijn kant niks wordt.