advies studiekeuze journ.. of eng..?

-

Ik weet het niet, het enige wat ik kan zeggen is dat je de opleiding moet doen waarbij je meteen denkt: JA DIT WIL IK! en als je twijfelt je nog even door moet zoeken.

ja het moet wel een van deze twee worden aangezien ik op veel open dagen ben geweest en deze twee blijven mij het meest bij.

Is er een mogelijkheid om een dagje mee te lopen op een opleiding? Bij veel opleidingen vinden ze het prima als je een dagje meedoet in doodnormale lessen. Zo krijg je de beste indruk.
Ook mensen benaderen die je droombaan hebben is misschien een goed plan. Alleen al voor advies wat ze je kunnen geven.

Mijn ervaring is dat ik ook altijd tussen opleidingen aan het twijfelen was, waarvan ik dacht dat ik het wilde, tot ik opeens op een hele unieke opleiding (eco&wildlife) stuitte en vanaf toen er alles aan heb gedaan om op die school te komen. Ik denk dat het niet goed is om te twijfelen over een opleiding, omdat veel mensen dan toch afhaken. Je moet iets doen wat je zo leuk vind dat je er geneens overna hoeft te denken.

up

upj

In utrecht zit een hbo voor journalistiek. Je krijgt hier engels, aleen ik denk dat jij bedoeld dat de een engelse opleiding wil doen :grinning_face_with_smiling_eyes:

ja op elke opleiding krijg je wel engels xD

up