Advies straf telefoon

Hallo allemaal,

Mijn ouders vonden dat ik altijd al teveel op mijn telefoon zat, ook al vond ik 2 uurtjes per dag wel voldoende. Sinds vorige week heb ik mijn telefoon kapot laten vallen, maar ouders vonden dit helemaal niet zo erg omdat ik nu minder op mijn telefoon kan. Ik heb dus geen nieuwe telefoon gekregen en zelf mag ik ook geen nieuwe telefoon kopen met mijn eigen geld. Ik ben namelijk wel 16.5 jaar en een telefoon is toch wel erg nodig bij het dagelijks leven. Als ik buiten ben dan vraag ik gewoon een telefoon te leen van andere mensen, maar dat ik toch niet altijd te doen. Hoe kan ik ze ervan overtuigen dat ik toch wel een nieuwe telefoon mag krijgen.

2 uur per dag vind ik inderdaad niet veel, ik gebruik mijn telefoon ongeveer 4 uur per dag. Kun je ook niet zelf sparen voor een telefoon? Of tweedehands kopen, let dan wel goed op waar je de telefoon tweedehands koopt. Heb je een bijbaantje?

Oh laat maar, ik lees dat je er geen van je eigen geld mag kopen. Weet je de precieze reden daarvan?

Mijn ouders vinden de telefoons al geen goede uitvinding, maar ze willen nu een nokia voor me halen zodat ze me kunnen bereiken. Maar dat ding ga ik echt neit gebruiken

De reden ervan is dat telefoons sowieso slecht zijn voor jezelf ofs en ja ze willen niet dat ik mijn geld aan technologie besteed. Ja k heb bijbaantjes, kassa en bediening.

mag je voor een korte tijd geen nieuwe of voorlopig helemaal niet? ik vind 2 uur per dag ook niet veel en je hebt de leeftijd om die verantwoording zelf te nemen dus ik vind wel dat je ouders overdrijven.

• je werkt voor je eigen geld

snap je, nou ik probeer soms wel beetje te smeken, maar ze veranderen echt gewoon niet van mening. Ze denken aan een Nokia.

Vervelend dat je dit moet ervaren. Ik kan het standpunt van je ouders begrijpen, maar tegenwoordig is een telefoon niet weg te denken uit de samenleving. Ik vind 2 uren per dag niet veel, maar je telefoon is nu kapot. Jij werkt voor je eigen geld, dus dan mag je je van je geld toch ook iets kopen?
Je kunt ze laten inzien waarom een telefoon voor jouw doelgroep belangrijk is, denk aan: sporten, school (schoolapps, school whatsapp, klasgenoten etc.), voor je werk (hoe vaak wordt er niet via Whatsapp gevraagd of je extra wilt werken, vooral als je voor een supermarkt werkt). Al deze dingen moet jij missen, omdat je geen telefoon hebt. Laat zien dat dit averechts werkt voor jou. Door al deze dingen te missen, creëren zij als het ware een kloof voor jou tussen school, bijbaan, vrienden, hobby’s. Zij willen toch ook niet dat jij helemaal een buitenbeentje wordt en dat de kans bestaat dat je gepest wordt of dingen moet missen die juist belangrijk zijn om in de toekomst te groeien tot een volwassen persoon die goed en weloverwogen met technologie kan omgaan?
In ieder geval, succes!

Wauww bedankt voor je berichtt, maar het is geregeld. Ze zijn er over 1 weekje ook achtergekomen dat geen telefoon niet werkt.