Goedemiddag meiden!
Afgelopen zondag had ik een afspraak met een jongen, die ik de afgelopen twee weken dagelijks sprak via Whatsapp. Deze afspraak verliep niet héél soepel, wat mijn logisch lijkt. Zo lang kenden we elkaar nog niet, en we zagen elkaar voor het eerst in levende lijven. De conclusie van beide kanten: We vinden elkaar erg aardig, maar een klik voelden we niet. Toen onze afspraak ten einde liep, hadden we elkaar ook niet veel meer te vertellen. Zijn conclusie: ‘Als die klik er nu niet is, dan zal die volgens mij ook niet meer komen. Een vervolg-afspraak lijkt me dus ook niet nuttig.’
Ik vind dit erg jammer… Ik ben namelijk van mening dat een klik soms even op zich laat wachten, vooral wanneer sprake is van een situatie als deze. Ik was lichtelijk zenuwachtig, bevond me in een onbekende omgeving… met een redelijk onbekend persoon. Ik heb hem ook uitgelegd hoe ik er zelf over denk… en dat heeft hem aan het twijfelen gezet. Vooral omdat het gesprek via Whatsapp weer wél soepel verliep, en heel open. Ik heb hem voorgesteld erover na te denken, en het mij te laten weten als hij een definitieve beslissing heeft gemaakt. Gisteren begon hij het gesprek… een typisch gesprek over koetjes en kalfjes. En ik vraag me echt af: Waar ben ik aan toe? Wat kan ik er nog aan doen? Ik respecteer zijn keuze, maar mijn gevoel zegt me dat 't meer zou kunnen worden.