Advies please!

Goedemiddag meiden!

Afgelopen zondag had ik een afspraak met een jongen, die ik de afgelopen twee weken dagelijks sprak via Whatsapp. Deze afspraak verliep niet héél soepel, wat mijn logisch lijkt. Zo lang kenden we elkaar nog niet, en we zagen elkaar voor het eerst in levende lijven. De conclusie van beide kanten: We vinden elkaar erg aardig, maar een klik voelden we niet. Toen onze afspraak ten einde liep, hadden we elkaar ook niet veel meer te vertellen. Zijn conclusie: ‘Als die klik er nu niet is, dan zal die volgens mij ook niet meer komen. Een vervolg-afspraak lijkt me dus ook niet nuttig.’
Ik vind dit erg jammer… Ik ben namelijk van mening dat een klik soms even op zich laat wachten, vooral wanneer sprake is van een situatie als deze. Ik was lichtelijk zenuwachtig, bevond me in een onbekende omgeving… met een redelijk onbekend persoon. Ik heb hem ook uitgelegd hoe ik er zelf over denk… en dat heeft hem aan het twijfelen gezet. Vooral omdat het gesprek via Whatsapp weer wél soepel verliep, en heel open. Ik heb hem voorgesteld erover na te denken, en het mij te laten weten als hij een definitieve beslissing heeft gemaakt. Gisteren begon hij het gesprek… een typisch gesprek over koetjes en kalfjes. En ik vraag me echt af: Waar ben ik aan toe? Wat kan ik er nog aan doen? Ik respecteer zijn keuze, maar mijn gevoel zegt me dat 't meer zou kunnen worden.

Waar je aan toe ben, moet je aan die jongen vragen. Dat kunnen wij niet voor je beantwoorden. Wat je er aan kan doen is afwachten helaas. En als je hem echt respecteert kan dat ook een keuze zijn vanuit zijn kant die niet bij jou goed valt.

Ik heb zelf ook in een aantal van dit soort situaties gezeten en ik ben van mening dat hij gelijk heeft. Je merkt de eerste keer heel goed of het wat is of niet. Geef de moed niet op er zijn genoeg leuke andere jongens!

Opzich is het wel heel logisch dat het gesprek niet echt soepel ging omdat het wel heel awkward is als je elkaar voor het eerst ziet en jullie waren vast allebei een beetje zenuwachtig. ik denk dat je nu gewoon moet afwachten of hij zich nog bedenkt. Maar wacht niet te lang en ga na een tijdje gewoon weer verder met je leven en ga op zoek naar iemand anders.

Het is gewoon zo… arg! Irritant. Ik kon niet echt mezelf zijn, en ik zou het jammer vinden als ik daar de kans niet meer voor krijg.