Advies over rij instructeur

Sinds een tijdje heb ik rijlessen. In het begin ging het allemaal helemaal
goed en had ik altijd ‘normale gesprekken’ met mijn rijinstructeur. Net zoiets als je bij de kapper zit zegmaar.
Sinds een paar lessen begint mijn rijinstructeur opeens seksistische opmerkingen te maken, zoals: ‘Dan ga je me in bad stoppen en inzeepen, zo’n mooie lekkere sexy vrouw als jij, dan kunnen we wel uiteten’ enz enz.
Mijn vraag is dus ook… wat te doen? :frowning_face:

help pleaaseee

Vragen om een andere.

meteen vragen om een ander
er wat van zeggen

Ik zou een klacht of zo indienen/ zijn gedrag aangeven en sowieso vragen om een andere rijinstructeur.

voor de zekerheid een keer een voicerecorder meenemen, als je nog lessen hebt. dan heb je ook echt bewijs, zegmaar. het klinkt dom, maar een vriendin van me heeft ook ooit een soortgelijke situatie gehad en haar geloofden ze niet. toen heeft ze een voicerecorder gebruikt en dat hielp. :grinning:

wow wat vreemd. Inderdaad het opnemen kan helpen…

Opnemen, klacht indienen en andere instructeur.

Het probleem is alleen dat ik al rond de 1000 euro heb overgemaakt… dus een andere instructeur betekent denk ik nog een keer 1000 … wat ik niet zomaar 1, 2, 3 heb liggen. Opnemen klinkt inderdaad wel goed! Het probleem is gewoon dat ik gewoon van zo’n opmerking van hem het helemaal benauwd krijg en dichtsla … dan kan ik niet gelijk sterk overkomen van dat ie ermee moet kappen. Ik ben verder echt totaal niet naief ofzo, het is gewoon heel moeilijk om in zo’n situatie te handelen… :woman_facepalming:

Is de rijschool aangesloten bij BOVAG? Anders zou je daar eens contact mee kunnen opnemen.

Ik zou in elk geval niet door blijven lessen bij die instructeur…

Ik zou het opnemen en om een andere vragen met die tape als reden. Jammer voor hem dat hij dan waarschijnlijk zijn baan verliest terwijl hij in feite niets strafbaars heeft gedaan, maar hij heeft überhaupt niet het recht om zo tegen jou te doen. Ik denk dat je misschien zelfs dat geld niet opnieuw hoeft te betalen, omdat je met een geldige reden wilt wisselen.

Ik zou een klacht indienen, dan laten ze je vast niet nog een keer 1000 euro overmaken lijkt mij. Wat een perv, zeg!

Dikke perv. Gelijk melding van maken. En als ze moeilijk doen, is het misschien verstandig om een andere rijschool te zoeken.

Pas op met opnemen, dan kan hij het daarop spelen dat het ‘schending’ is oid. ookal heeft hij waarschijnlijk geen poot om op te staan. Je kan het evt wel opnemen, maar doe er pas wat mee als het op andere manieren niet lukt!

Zeg er sowieso wat van tegen hem, dat je daar niet van gediend bent en je geïntimideerd voelt. Kaart het aan bij je rijschool en ga met hun in overleg oid om tot een oplossing te komen. Je kan het daar sowieso niet bij laten zitten want dat gedrag wordt niet getolereerd lijkt me…

hoe oud is hij? Als hij niet zo oud is kan t ook gewoon zijn dat hij met je flirt.
Maar tis zoiezo niet professioneel!
Mijn instructeur deed opgegeven moment ook raar. Ik ken zn zoon en hij vond het leuk als ik zn schoondochter zou worden. Maar ineens ging hij me vertellen welke vrouwen hij sexy vond enzo. Gelukkig had ik 2 maanden later mijn rijbewijs gehaald. Anders had ik het denk ik ook niet leuk meer gevonden.

Maakt niet uit hoe oud hij is, als je het niet fijn vindt moet je het zeggen :slightly_smiling_face: En inderdaad contact opnemen met je rijschool en desnoods opnemen.

Je betaalt duizend euro aan de algemene baas, niet aan je rijinstructeur.
Als het bij opmerkingen blijft, moet je er verder niet op ingaan.
Gaat hij te ver? Klacht indienen.

wat een onzin dat je opnieuw zou moeten betalen… als je bij een eenmanszaak zit kun je als het goed is je geld terugvragen als hij bij bovag oid zit aangesloten. anders kun je gewoon uitleggen dat je je niet op je gemak voelt bij deze instructeur bij je rijschool en dat je graag een ander zou willen of anders graag het resterende bedrag terug wilt hebben.

nee tis zoiezo niet fijn, maar er zit wel verschil tussen een viespeuk of iemand die je leuk vind of iets in die trant. Daarom zei ik ook tis zeker niet professioneel. Hij moet aan zn werk denken en niks anders. En ja je moet gewoon bij bovag melding maken. Anders kan je niks

-

zoiets heb ik ook gehad → ben meteen gestopt (ik durfde die vent niet eens meer te bellen om te zeggen dat ik stopte, heb ik mijn ouders laten doen)
Heb nu wel een goede rij-instructeur, zo iemand die ook zegt: je kan me alles vragen en onthoud: jij bent mijn baas, ik ben bij jou in dienst dus als ik iets doe dat jou niet bevalt, moet je dat vooral zeggen.
Als ik jou was zou ik meteen stoppen en het melden.