Advies over afvallen?

Hoii

ik zit met een probleem.

3 jaar geleden heb ik springschenen gekregen (botvliesonsteking).
Daardoor moest ik stoppen met dansen en sinds dien is me gewicht erg gaan schommelen en dat wil ik voorkomen. maar bij elke sport,oefening noem maar op. krijg ik pijn enzo

weten jullie meiden een advies voor mij om op te volgens?

Misschien even langs de dokter gaan, het is niet normaal dat je met alles pijn krijgt.

dokter/dietiste inderdaad

Als je een aandoening hebt zoals zij beschrijft is dat dus wel ‘normaal’? -.-

De dokter kan je helpen met wat je wel en niet mag doen, er is iig ook cardio die je alleen met je bovenlichaam kunt doen. (Denk aan boksen bvb)

Verder zou je gewoon je eetgewoontes aan moeten passen om af te vallen, er zijn genoeg topics op girlscene waarbij je ze kunnen helpen.

Boksen is niet alleen cardio voor het bovenlichaam, je onderlichaam wordt net zo hard getraind door o.a. sparren.

Misschien dat pilates wat voor jou is? Ik geloof dat dat bedacht is door een man die zelf ook geen sport kon doen door zijn gezondheid. Pilates richt zich heel erg op het versterken van je romp/buik, maar je traint er je hele lichaam mee.

Ga eens langs bij de dokter of de fysiotherapeut om te vragen wat voor sport of oefeningen je kunt doen.
Zwemmen is voor veel mensen wel goed te doen omdat je lichaam in het water minder zwaar is om te verplaatsen. Desondanks kost zwemmen wel veel kcal en daarom is zwemmen een goede sport om te beoefenen als je wilt afvallen.