Advies nodig

Oke, voordat je dit lange verhaal gaat lezen, moet je iets weten:

• Ik ben lovecursed (al mijn verliefdheden/relaties/bijna relaties draaien uit op helemaal niets, en heel veel verdriet vanuit mijn kant)

Hier komt het.

anderhalfjaar geleden leerde ik een jongen kennen via msn. op hem werd ik echt heel erg verliefd en ik was er vol van overtuigd dat het wat ging worden. de dump kwam daarom ook als een klap in mijn gezicht en omdat ik ‘het allemaal niet meer aankon’ ben ik uiteindelijk ook blijven zitten. Die jongen noemen we even M.
maar sinds kort (1.5 maand ofzo) ben ik dan eindelijk over hem heen! en wel door een andere jongen (die noemen we even D). Het gekke was, de ene dag had ik nog een beetje verdriet om M (die ik trouwens op dat moment al 3 maanden niet meer gezien of goed gesproken had, uit het oog uit het hart had dus echt gewerkt) en die avond had ik een droom over D en de volgende dag toen ik hem zag, wist ik het zeker!
D is nogal een flirt, ook is hij op dit moment 7 jaar ouder dan mij. Hij werkt trouwens ook bij mij, dus dat is eigenlijk ook niet echt altijd even positief. Achter mijn rug om hoor ik erge dingen over hem, zoals, dat hij vreemdgaat, dat hij bekend staat om zijn zuipgedrag in het dorp. Maar dat is wel achter zijn rug om
in mijn gezicht is hij echt een lieverd, hij is altijd vrolijk, lacht altijd leuk (daar begon het mee) en toen gaf hij me opmerkingen waaruit blijkt dat hij me ook wel leuk vond
Ik kreeg weer langzaam maar zeker een beetje vertrouwen in de liefde (want door die M was dat natuurlijk helemaal verprutst). Ik begon weer een beetje te zingen en te lachen enzo.
maar goed, vorige week vrijdag ging dat dus helemaal weer weg. Want hij vertelde me zelf dat hij met een meisje naar de bioscoop ging. Ik zo als reactie daarop: ‘Oeh , dus je hebt een date’
En toen zei hij: ‘Nee, nee, maar ik was met haar naar de kermis geweest en dat was me wel bevallen’. (wat een kuttaalgebruik heeft die he!)
En maandag vroeg ik dus hoe zijn date was, zei die: joa wel leuk
Dus hij gaf toe dat hij een date had.
great.
maar goed, deze week verliep verder niet echt soepel, met D, want ja, het leek net alsof hij op de een of andere manier wist dat ik hem leuk vond en afstand nam. Maar dat was dus niet het geval, want gister hadden we afsgesproken dat we maandag samen zouden gaan eten, daar zei hij namelijk ooit wazig iets over en ik herinnerde hem eraan en hij moest lachen en je zag echt aan hem dat hij het wel een tof idee vond.
Maar helaas, zoiets blijft niet lang goed. Hij kwam vandaag onverwachts op het werk langs, met dat rare meisje (waar al geruchten over gingen dat hij daar mee bezig was) bij hem. Het idee dat ze ongeveer hun enige vrij dag met mekaar spenderen, vind ik gewoon een beetje eng. Hij zei wel hoi tegen me waar zij bij was, en ik zei wel wat terug, maar ik keek dat wijf echt zo doods aan. maar goed.
en net toen ik dacht dat deze dag niet gekker kon, had ik ook nog even met M gesproken. Hij is btw echt veranderd, hij praat nogal raar en hij praatte over zon wyf waar hij al een tijdje wat mee had ofzo, naja ik snapte het niet, maar op de een of andere manier voelde ik me daar raar over.
Ja ik weet het, dit verhaal is echt raar.

ik ben zo in de war. Het liefste wil ik gewoon niemand leuk vinden, maar het is zo moeilijk. Uit het oog uit het hart gaat niet met D, want dan moet ik ontslag nemen en ik heb net een leuke baan en andere toffe collegas en ja. Ook is dan het risico groter dat ik dan weer meer aan M ga denken, terwijl ik echt NOOIT meer in die situatie wil komen. Hij is echt raar joh.
dan is er nog een probleem. Ik weet ook niet echt tegen wie ik dit verder kwijt kan. Het is net alsof iedereen wel medelijden met mij voelt, maar verder het ook niet echt weet.
Wat moet ik doen? Ben ik voorgoed kansloos bij D? Moet ik hem uit mijn leven verwijderen? Moet ik met hem gaan praten? Of moet ik juist met een opgeleid iemand/vertrouwenspersoon gaan praten? Of kan iemand van jullie me misschien helpen ?!

het lijkt mij dat D jou ziet als enkel een flirt… aangezien hij met dat andere meisje afspreekt (overduidelijk) en zich daar niet voor schaamt
beetje playerig? stoerdoenerij? ik weet niet maar het lijkt me niet dat hij voor een relatie met jou gaat…
verder: M is niet voor niks je ex lijkt me…
hoe moeilijk het ook is, probeer je erover heen te zetten, je komt vanzelf een nieuwe andere jongen tegen die echt voor je zal gaan! dat is ieder meisje waard, remember!

Ik denk dat je D maar achterwege moet laten ja.
De dingen die achter zn rug om gezegd worden, dat hij met een ander meisje bezig was, is dus waar.
Hij is al verschillende keren met haar uitgeweest en zal dus wel belangstelling in haar hebben.
Met M zou ik me ook maar niet meer bezig houden, als hij echt zo raar is als je zegt.
Het enige advies wat ik kan geven is dat je je over allebei de jongens heen moet zetten, gewoon door moet gaan met leven hoe vaak je ze nog tegen gaat komen en dan vind je vanzelf een leuke jongen die jou leuk vind, niet debiel is en jou niet de indruk geeft dat hij jou leuk vind terwijl ie met een ander gaat.

Als hij jou echt had aanbeden (sorry zo noem ik het ff) was hij sowiezo niet met dat andere meisje uitgegaan, en had hij haar al helemaal niet mee naar zijn werk genomen. Hij zag jou waarschijnlijk inderdaad enkel als flirt, of vriendschappelijk plagen. Je moet hem vergeten, maar dat hoeft niet perse door hem nooit meer te zien. Je zult ermee moeten gaan lere leven, want dit overkomt heel veel mensen vaak. Het klinkt allemaal een beetje lullig sorry, maar ik bedoel het goed en wens je veel succes:lips: