Advies nodig

Hey meiden ik heb echt even jullie advies nodig
Oke mijn beste vriend ‘Nick’ heeft al lang contact met een meisje die hij erg leuk vind ze appen elke dag en spraken ook vaak af nu leek het alsof ze nick ook leuk vind maar nee ze heeft sinds een paar weken een vriendje dit breekt nick echt omdat hij haar zo leuk vind en dacht dat zij hem ook leuk vond
Nu denk je ‘ja dat is jammer, accepteren en move on’ maar zij wilt dus nog wel contact en afsprwken met nick
Ze zit hem heel erg te friendzonen en het doet nick pijn.
Nu heeft hij dit al soort van gezegd tegen der beste vriendin maar nie tegen haar omdat zij het dan zielig gaat vinden en het misschin de relatie tussen haar en der nieuwe vriend verbreekt

Dus nu hebben we afgesproken dat hij normaal moet blijven doen maar beter geen contact kan opnemen
Dit gaat heel moeilijk aangezien ze altijd berichtjes naar nick stuurt of langskomt

Ik vind het best wel zielig allemaal en ik weet niet meer wat ik kan doen
Iemand advies?

Friendzonen vind ik zo’n stom woord.
Waarom praat hij niet met haar hierover?

Zo weet zij niet dat het hem pijn doet etc?

Hij moet met haar hierover praten, punt !

Nou ze weet dus soort van of deels wel dat hij haar nog leuk vind maar ze gaat gewoon door zeg maar

‘soort van of deels’ dus niet helemaal. Hij moet gewoon met haar praten en duidelijk maken dat het hem pijn doet.

Dat ligt toch aan hemzelf? Verbreek het contact als het pijn doet maar dat is haar probleem niet.

Ja ik vind ook dat het meer bij hem ligt. Zij gaat al door en heeft een vriend en haar eigen leventje. Ik zou zeggen verbreek het contact.