Hoi allemaal,
ik zit met een probleempje… en wil dit graag bij jullie voorleggen. Het zit zo: mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar bij elkaar en we wonen sinds een half jaar samen. Eigenlijk gaat alles heel goed, behalve iets wat vaker terug komt. Wanneer ik in het weekend niet thuis ben (slaap dan wel eens bij een vriendin), dan nodigt mijn vriend vaak vrienden uit die dan bij ons thuis gaan zitten. Op zich helemaal prima. Alleen komt het dan ook bijna altijd voor dat er allemaal mensen komen die ik niet ken (die komen dan met die vrienden mee). Dat vind ik minder prettig… allemaal vreemden in huis. In het begin gebeurde dit erg vaak (lees: wekelijks voor twee maand). Ik dacht (en zei ik tegen mezelf): Oké, ik vind het goed want zelf ben ik ook op stap, dus mijn vriend moet ook een leuke avond hebben. Tot het moment dat ik het echt niet meer prettig vond (want ja, het huis was na elke avond behoorlijk vies). We hebben er toen goed over gepraat en mijn vriend begreep me. Het is toen een hele tijd niet meer voorgekomen (toevallig was ik die tijd zelf ook weinig van huis). De afgelopen paar weken is het echter weer een paar keer voorgekomen. Mijn verstand zegt dat ik het niet erg moet vinden, dat ik niet zo moeilijk moet doen. Maar mijn gevoel zegt dat ik het echt niet prettig vindt… Nu zit ik heel erg aan mezelf te twijfelen, want wat is normaal? Ik zou graag willen dat ik er voor mijn gevoel niet zo veel moeite mee heb.
Benieuwd hoe jullie er over denken…