Advies nodig over een jongen

Hallo dames,

Ik heb echt advies nodig. Ik heb een week geleden een jongen ontmoet via instagram. Daarna gingen we een tijdje snapchatten en uiteindelijk hadden we nummers uitgewisseld. Hij woont in Amsterdam en ik in Rotterdam. Hij is 18 en ik ben 16. Hij is heel erg gelovig en daar ben ik blij om want dat ben ik ook. Maar hij gaat best wel snel voor mij gevoel, hij maakt me heel erg duidelijk maar op de een of andere manier weet ik niet precies of ik hem kan vertrouwen of niet. Ik wil hem nog rustig leren kennen een tijdje appen en dan als t goed voelt afspreken. Maar ik weet dus niet wat ik nu moet doen. Ik maak wel opmerkingen van dat hij te snel gaat en teveel complimentjes geeft misschien lijkt het daardoor unreal. Maar een meisje kende hem en vertelde mij dat het een hele serieuze jongen is en als hij voor een meisje gaat gaat hij er 100% voor. Hij is al heel erg serieus en dat ben ik ook maar ik ken hem niet goed.
Ik weet niet precies wat ik wil vragen aan jullie maar wat vinden jullie ervan?
Ik ben sowieso voorzichtig.
Maar ik wil geen hoop krijgen door hem en dat hij het later breekt. En aan de andere kant wil ik niet stoppen met praten en gewoon kijken hoe het loopt, want ik vind hem leuk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen…

Goed dat je voorzichtig bent! Complimentjes kunnen nooit kwaad doen natuurlijk, ik denk dat veel jongens het gewoon leuk vinden om complimentjes te geven. Als jij nog niet wil afspreken dan moet je dat zeker niet doen. Jullie kennen elkaar ook nog maar een week, dat is erg kort. Als hij ook heel graag met jou wil afspreken en jou ook wel leuk vindt dan vindt hij het vast ook prima om daar nog even mee te wachten.

Pas afspreken en meer doen wanneer jij hebt wil !
en als die je zo graag wil zien kun je ook een keertje skypen

Als hij echt graag wil afspreken je je leuk vind respecteert die je keuze wel

Persoonlijk zou ik inderdaad nog even wachten met afspreken. Mijn huidige vriend ken ik via via en zelfs met hem heb ik eerst een maand gewhatsappt voordat ik het veilig genoeg vond om af te spreken, en dat terwijl ik hem al 4 jaar kende (hij is namelijk de ex van een meisje waarmee ik vier jaar geleden bevriend was). Dusja, je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn!