Advies nodig over een jongen - HELP TOPIC

Hallo allemaal,

Ik vind al een paar maanden een jongen bij mij op school leuk. Eerst kende ik hem niet, maar na een maand of twee kwamen op de een of andere manier zijn vrienden bij mij en mijn vrienden in de pauze te staan. Ik begon hem steeds leuker te vinden, en nu ben ik echt verliefd. Hij wist na een tijdje wie ik was, omdat we elkaar zo vaak zagen.

We hadden vaak oogcontact. Hij vroeg een keer iets aan me (waar helaas geen gesprek uit kwam). Hij wenste me een keer fijn weekend. Op een dag was het zelfs zo erg dat hij zijn haar mooi had gedaan, en hij lachte heel lief naar me, en volgens mijn vriendinnen keek hij steeds naar me.

Maar na die dag lijk ik niet te bestaan voor hem. Bij zijn vrienden in de pauze deed hij ook alsof ik niet bestond. We hadden nog een paar keer oogcontact, maar ook dat ging weg. Ik snap er echt niets van. Ik kreeg er zo’n hoop van dat hij mij ook leuk vond. Ik vraag me nu echt af of ik iets fout heb gedaan ofzo.

Anyways. Hij staat nooit meer bij ons in de pauzes nu. We gaan wel over een tijdje met onze vrienden samen iets doen. We zitten nu ook in een groepsapp. Ik wil eigenlijk iets zeggen tegen hem. Dat ik hem leuk vind. Of hem uit vragen. Maar dat durf ik natuurlijk niet. Ik ben zelf heel verlegen. Ik wil ook zo graag dat gevoel terug krijgen dat hij mij leuk vind, die ene dag. Want ik weet zeker dat hij ook iets voelde toen. Weten jullie misschien wat ik kan doen om dat terug te krijgen? Zou ik het op geven?

Thankyouu

Ik zou het gewoon zeggen, dan heb je direct antwoord :slightly_smiling_face:

Niet opgeven, gewoon een gesprekje beginnen. Ik bedoel daar is niks raars aan en wat kan je verliezen?

als je geen gesprek met hem durft te beginnen moet je wachten tot een mooie kans voorbij komt om dit toch te doen. bijvoorbeeld waar je het over had dat jij hij en jullie vrienden wat gingen doen samen. als jullie allemaal gaan afspreken geef hem dan net wat meer aandacht dan aan je andere vrienden of ga naast hem zitten. na afloop kun je misschien een gesprek beginnen door te zeggen dat het heel gezellig was.

bedankt voor de reacties.
Ik vind dat met onze vrienden nog iets te lang duren. Maar het is natuurlijk altijd een back-up plan.
Heeft iemand misschien een verklaring voor het feit dat hij mij ineens niet meer ziet staan. Ik probeer het nog steeds te begrijpen.
Verder vraag ik of iemand misschien weet wat een vriendin van me kan doen om de boodschap duidelijk te maken dat we moeten gaan daten, zonder dat het stom over komt.

Bedankt :hugs:

ik heb pas gewoon vertelt dat ik hem leuk vind en gevraagd of we een keertje iets gaan drinken, achteraf heb ik er geen spijt van!
hij heeft me eigenlijk wel half afgewezen, maar ik heb een antwoord EN en date ^^
je kunt ook gewoon het ik vind je leuk gedeelte overslaan en vragen of hij het leuk vind om een keer iets met hem te gaan drinken en als je dat ook niet durft begin je toch op whapp een gesprekje? je hebt zn nummer toch al! vraag naar iets wat hij pas gedaan heeft met zn vienden of het huiswerk voor een bepald vak (als jullie bij elkaar in de klas zitten dan hea :wink: )
succes, you go girl

Ik zou nog niet meteen zeggen dat je hem leuk vindt, omdat jullie nog niet superveel goed contact hebben, het zou hem af kunnen schrikken. Ik zou een keer een gesprekje beginnen of als jullie met z’n allen gaan afspreken kijken of jullie iets gemeen hebben, dan zou je daarover kunnen beginnen?

Of misschien ziet hij je nog wel staan, maar durft ie niet meer zo goed omdat jullie nu meer contact krijgen, dan is het altijd moeilijker voor jongens om dit soort dingen te laten merken haha (tenminste dat merk ik bij mijn vrienden altijd).

Heel veel succes en hopelijk wordt het wat!!

Dankjullie voor het advies :slightly_smiling_face:

Iemand anders nog? :flushed:

upppp

:flushed: uppp

Ik zou gewoon een prive-whatsapp berichtje sturen!

Ja, maar wat moet ik er dan in zetten? :flushed:

Ja, dat moet jij zelf bepalen?
Beetje raar als wij voor jou gaan spreken tegen een jongen

just asking for advise…

Gewoon iets over je school of iets wat er in het groepsgesprek gezegd is…

Maar jij moet straks toch ook zelf gesprekken met hem voeren?
Je moet echt zelf ontdekken hoe je hem aan moet spreken hoor!
Dat is mijn advies.

Ik snap je helemaal, precies t zelfde verhaal hier :wink: Maar wat ik zou doen, in een privebericht vragen of hij wil afspreken! Heb ik ook gedaan en kreeg meteen een ja :slightly_smiling_face: als hij vraagt waarom zeg je gewoon dat je een xtje niet met alle vrienden erbij wat wil doen, waardoor het de hele tijd awkward word enzo. t komt echt wel goed! laat je t even weten? :wink:

Dit is wel een goed advies, maar het probleem is dat ik hem amper ken… dus: ik moet meer met hem in contact komen. En ik weet niet hoe :frowning_face:

dit is zon rot situatie hahah

blugh idd niet zeggen dat je hem leuk vind, maar gewoon een keertje afspreken
foi dat voorkomt vast een hoop gedoe…