Advies nodig, het is wederzijds!

Hoi allemaal :-),

Misschien kennen jullie mijn topics over mijn beste vriend nog… Dat ik in de knoop zat met mijn gevoelens en ik niet wist wat ik moest doen.

Eindelijk, naar zeker een jaar, heb ik eindelijk mijn gedachtengang weten open te stellen, tegenover hem. En wat bleek dus, hij zat met dezelfde kwestie en ook net zo lang. Schijnbaar had hij al 10182010x een hint gegeven tegenover mij, maar heb ik deze hints dus gemist zeg maar :’]. Dus hij bleef keurig netjes wachten tot ik zelf naar hem kwam. Hij had mij dus al die tijd door. Wel een fijn gevoel dat het wederzijds is natuurlijk.

Maar goed, hoe nu verder? We willen het gewoon lekker rustig aan doen en er de tijd voor nemen. We willen ook zeker een aantal keren daten. Het probleem is; we vinden elkaar leuk, heel leuk… Maar toch zijn er geen vlinders? Is dat gewoon omdat we het zolang hebben willen onderdrukken? Is dit ook omdat we elkaar al jaren kennen? Ook een puntje van aandacht, waar we beide eigenlijk niet echt weten hoe we het aan moeten pakken: We zijn beide gewoon erg druk met onze eigen vrienden, sport, werk en noem maar ook. We zijn beide erg op ons zelf. Het is wel agendawerk, om zo maar even te stellen. Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan?

Ik heb duidelijk mijn grens aangegeven dat ik het graag rustig aan wil doen. Dit heeft alles te maken dat ik graag weer vertrouwen in een relatie en in een jongen wil hebben (mijn vorige vriend heeft me namelijk niet zo aardig behandeld, en dat weet hij). Ook omdat ik ‘alleen’ op vakantie ga.

Grmbl, teveel nadenk stof. Ik moet weer opnieuw dingen op een rijtje gaan zetten. Maar goed, het is een leuk vooruitzicht :-).

Maar kunnen jullie mij hierin adviseren of tips geven? Bedankt alvast!
(Voor het geval jullie de leeftijd willen weten; ik ben zelf 21 en hij is 24 :slightly_smiling_face:)

Up.

Leuk om te lezen dat het wederzijds is! Ik zou, zoals je zelf al aangeeft, rustig de tijd nemen. Het is natuurlijk ook anders omdat jullie elkaar waarschijnlijk al (goed) kennen, zou niet weten hoe je daarmee om zou moeten gaan haha. Maar weet je wel zeker dat je verliefd op hem bent? Omdat de ‘vlinders’ er nog niet zijn? Die hoeven wss niet per se aanwezig te zijn, maar het is wel je beste vriend. Het zou ook kunnen dat je daar gewoon heel veel liefde voor voelt, zonder boyfriend bedoelingen ofzo (zit zelf ook in zo’n situatie en het is super verwarrend). Kan natuurlijk ook dat het er gewoon wel zit hoor! In ieder geval alvast veel geluk samen. :slightly_smiling_face:

mm ik weet niet hoe het zit met het gevoel dat je zegmaar geen vlinders hebt, aangezien ik geen ervaring heb met het verliefd zijn op mijn beste vriend…
Maar ik kan het me voorstellen dat het veel met elkaar om gaan dat wat vermindert, maar het feit dat je zeker weet dat je hem echt heel leuk vind zegt ook al heel wat :grinning:

super knap van je trouwens dat je je open hebt durven stellen!

Wonen jullie ver van elkaar af?
anders als jullie dichtbij wonen kun je ook veel tussendoor even langs elkaar gaan en zo af en toe een avondje overslaan met vrienden kan ook geen kwaad, zodat jullie lekker tijd hebben voor jullie zelf :slightly_smiling_face: maargoed vrienden zijn natuurlijk ook erg belangrijk.

We wonen zeg maar, 5 minuten lopen van elkaar vandaan :’].

Bij mij en mn beste vriend is het ook wederzijds maar hij wil er niks mee doen omdst hij de vriendschap niet wil verpesten… daarom gaat hij nh vooral ook met andere meisjes flirten…

Ben blij voor je dat het bij jullie wederzijds is!! Gewoon rustig aan doen komt het allemaal goed gewoon goed je grenzen aan geven en het spannend maken dan komen die vlinders vanzelf
Hoop dat het tussen mjj en hem ook ooit nog zo ver gaaf komen

Dit klinkt echt heel lief, zo’n perfect liefdesverhaal haha.

Misschien rustig aan blijven doen, als jullie al zo lang beide gevoelens hebben dan gaat dat niet zomaar over en ik denk dat als je er nu druk opzet het juist gaat ontploffen zeg maar.