Advies nodig, grote struggle...

Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen en t frustreert me enorm.

Vorige zomer heb ik X leren kennen. T was op een feest van een vriendin en we waren beide enigszins aangeschoten. Toen hebben we voor de eerste keer gezoend. Dag erna kwam ik erachter dat hij drie jaar jonger was. Paar weken later op een ander feest hebben we weer gezoend.

Na de vakantie is er toen niks meer gebeurd, want hij kreeg een vriendin, die relatie ging ong 3 a 4 maanden geleden uit. We hebben in die tijd wel een hele goede vriendschap opgebouwd.

Afgelopen zaterdag/zondag hadden we, hij, twee vrienden, een vriendin en ik een “chillavond” (film, food, games). Nja toen zaten we weer heel close en na de film en t gamen bleven wij nog over, want we wilden nog een ronde spelen. Na die ronde begonnen we eigenlijk weer met zoenen. T ding is dat t deze keer zo anders voelde, beter. Ik ben die nacht ook in zijn armen in slaap gevallen. Ding is hij vindt mij leuk, heeft ie me verteld en hij blijft maar door m’n hoofd spoken, maar ik twijfel door t leeftijdsverschil. Ik ben namelijk 19 en hij 16…

Ik vind dat leeftijdsverschil niet schokkend, als het verder goed klikt, why not? :slightly_smiling_face: Ga gewoon met hem daten en dan zie je vanzelf of het klikt of toch niet. Je hoeft niet morgen met hem te trouwen he? :slightly_smiling_face:

Hm, ik vind heb leeftijdsverschil ook wel meevallen, als hij vrij volwassen is voor zijn leeftijd, waarom ook niet? Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, tenzij je je er niet goed bij voelt, dan zou ik het stoppen. :slightly_smiling_face:

Ik vind het leeftijdsverschil ook niet echt groot. Als jullie je er allebei goed bij voelen is het goed :slightly_smiling_face:

Ik snap wel dat je het een beetje jong vindt, maar als hij zich volwassen gedraagt dan is er niks aan te merken. Ik zou er wel voor gaan :slightly_smiling_face:

T ding is ook, ik doe dit jaar examen en ga na mijn examens studeren in Wageningen. We wonen nu allebei in midden/noord Limburg en vanaf september ben ik dus eigenlijk alleen in de weekends thuis. Het “ding” dat me eigenlijk echt laat twijfelen is, hij vertrekt binnenkort voor twee maanden naar Marokko (om zijn Frans te verbeteren) en als hij terugkomt, vertrek ik twee maanden later naar Wageningen. Ik weet wel dat als ik hem niet vertel dat ik gevoelens voor hem heb, wat hij me al eerder een keer heeft gevraagd, dat ik daar dan spijt van ga krijgen. Ook ben ik gewoon bang voor de reactie van anderen, omdat het in mijn omgeving zegmaar wel geaccepteerd is als een meisje jonger is, maar niet als een jongen jonger is.

Maar in de tijd dat jullie samen kunnen zijn totdat jij verhuist kun je al proberen of het goed voelt… En als je alleen in de weekenden thuis komt, zie je hem alsnog elke week! Er zijn een hoop lange afstandsrelaties die elkaar langer niet zien en toch werken. En wat betreft de reacties van anderen: daar moet je je echt niets van aantrekken! Als jij die jongen leuk vind zouden andere mensen zich daar niet mee moeten bemoeien!