Advies heel hard nodig!!

Oke kijk ik heb het dus echt verneukt. M’n beste vriend heeft gevoelens voor mij. Dat weet ik al een tijdje en heb ik het ook vaak met hem er over gehad dat ik niks voel voor hem en dat het misschien beter is om wat minder close te zijn, maar blijft wel gewoon m’n beste vriend waar ik alles mee kan delen. Nou ben ik al 3 jaar bevriend met een andere jongen, veeeeeeel langer dan met m’n beste vriend, maar de laatste tijd zijn er wat gevoelens ontstaan van beide kanten. We hadden besloten om het in het begin stil te houden omdat hij ook heel goed bevriend is met m’n beste vriend. Maar de gevoelens en hormonen liepen al best snel hoog op en uiteindelijk hebben we elkaar ontmaagd. Best een big deal opzich maar ik kon het met niemand delen omdat we het niet meer durfde te vertellen omdat we dan onze grote vriend heel er pijn zouden doen. Naja het ging een beetje zo door, maar laatst gingen we met een grote groep stappen en hij en ik kon gewoon niet meer van elkaar afblijven en zijn we ergens buiten de club gaan staan bekken. Je kan het vast wel raden; m’n beste vriend heeft ons betrapt. Hij is meer boos om het feit dat we het hebben verzwegen dan om het feit dat we hebben staan bekken, maar hij weet nog steeds niet dat we al een maandje het bed samen delen.

Nou heeft hij een ultimatum gegeven. Of ik stop met m’n fix en behoud m’n beste vriend of ik ga door met de jongen waar ik wel echt heel veel om geef maar dan verlies ik m’n beste vriend

En ik heb gewoon echt geen idee meer wat ik moet doen. Wss als ik alles opbiecht raak ik m’n beste vriend alsnog kwijt en m’n fix en als ik het niet vertel wss een van de twee maar dan is de kans heel groot dat m’n beste vriend er later alsnog op welke manier dan ook achter komt

Ik vind het best raar dat hij je een ultimatum heeft gegeven eerlijk gezegd. Wat vind jij belangrijker? Seks met een fix (klinkt ook niet echt alsof je helemaal hoteldebotel van hem bent) of je beste vriend?

Jij hebt je beste vriend gezegd dat je geen gevoelens voor hem hebt en dat moet hij respecteren. Hij is (naar mijn mening) absoluut niet degene die je een ‘ultimatum’ moet stellen. Hij moet jouw gevoelens respecteren, maar dat doet hij niet.

Nu goed, jij kiest wie/wat jij het belangrijkste vindt. Al vind ik persoonlijk dat een ‘beste vriend’ die zo reageert, niet echt een vriend genoemd kan worden.

Precies dit.

Ik zou hem dit zeggen, met de mededeling dat je geen keuze gaat maken omdat dat onmogelijk is.

Agree.

Wat voor een beste vriend geeft zo’n drastisch voorstel? Ik denk dat hij het gewoon niet kan hebben dat je die andere jongen wel ziet zitten. Ik denk namelijk dat wanneer hij geen gevoelens voor jou zou hebben, hij dit voorstel niet aan jou gegeven zou hebben.

Het klinkt misschien hard, maar ik vind niet dat hij van zijn probleem jouw probleem moet maken. Dit voorstel van hem is fout. Eerlijk gezegd betwijfel ik of hij het wel tegen jou had gezegd in dezelfde situatie. Ik weet dat ik het wss niet gedaan zou hebben.

Als IK jou was, zou ik duidelijk maken aan jouw beste vriend waarom je geen keuze gaat maken, en dat het ZIJN keuze is als hij jou daardoor niet meer wilt zien.

Ik zou gewoon nog eens met je beste vriend gaan praten, even uitleggen dat je je nieuwe vriendje achtig iets ECHT leuk vindt en dat je hem niet zomaar zou dumpen, maar dat je ook je beste vriend niet kwijt wilt.

Hij was gewoon erg geschrokken en daardoor kwam dat ultimatum, hij meent het wss niet, het was gewoon door de “verrassing”.