Advies graag. Verliefd op huisgenoot.

Hoi dames,

Ik zit ergens mee waar ik heel graag advies over wil. Ik woon nu ongeveer 2 jaar op kamers. Het is niet het typische studentenhuis. We wonen samen met 15 anderen samen op één gang. Nu hebben we niet heel erg vaak contact met elkaar alleen als we toevallig samen koken of als het eindelijk lukt om iets af te spreken. Nu heb ik al twee jaar lang een crush op een van mijn huisgenoten. In het begin heb ik het weggestopt, want toen zei ik tegen mezelf: Die is veel te knap om geen vriendin te hebben en anders zit hij mij nooit staan. Ik heb hier nooit actie op ondernomen. Maar ik merk dat ik hem steeds leuker ga vinden naar mate ik steeds meer met hem praat. De volgende punten waar ik tegen aan loop zijn: Is het wel slim om met een huisgenootje te gaan daten? Is hij nu nog wel überhaupt single?(Heb een halfjaar geleden gesprek gehad met hem hierover aangezien hij een meisje wel vaak meenam. Toen gaf hij aan dat hij hier op hoopte. Na dit gesprek heb ik het meisje nooit meer gezien, maar ja zegt niets…)Ziet hij mij wel zitten? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mij ziet staan? Mijn geweldige zelfbeeld is in deze situatie niet echt behulpzaam…

Ik heb interesse om in een bestuur te gaan volgend jaar. Hij zit momenteel in een bestuur. Ik had gehoopt door hem te vragen of hij mij kon helpen met mijn sollicitatiebrief meer in contact met hem te komen. Maar helaas hij heeft geen tijd om het persoonlijk te doen.

Hebben jullie advies over hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik vind hem namelijk echt heel leuk. Dit is ook allemaal nieuw voor mij. Voorheen stapte de jongens op mij af en lieten ze duidelijk merken dat ze interesse in mij hadden.

Gewoon bevriend met hem worden.