Advies gevraagd: klant onterecht ontevreden

Ik heb via Marktplaats een artikel verkocht en ik kreeg vandaag een boze e-mail dat het niet naar verwachting was. Blijkbaar leverde ik slechte kwaliteit en zonder discussie wilt ze me meteen opgeven bij de politie zodat mijn rekeningnummer een ‘alert’ krijgt voor toekomstige kopers. Ik ben hier echt heel boos om omdat ik het artikel niet anders heb voorgedaan dan het was. Ik heb ook aangegeven dat het om een delicaat sieraad ging en ik heb gevraagd of ze het op een andere manier verstuurd wilde hebben (en ook dat ik het anders via een bubbeltjes envelop zou versturen). Naar mijn mening zijn de verzendkosten voor de koper, dus als de koper aangeeft dat ze het gewoon via de brievenbus willen dan pak ik het zo goed mogelijk in maar ik kan niet 100% voorkomen dat de postbode niet op het pakketje gaat staan oid.

Hoe dan ook, ik weet niet hoe het artikel bij haar aangekomen is maar het was blijkbaar kapot ‘niet nieuw’ en vies (het ging om een ketting). Discussie wilde ze niet want ze had mijn e-mail direct geblokkeerd, al heb ik wel om een reactie gevraagd. Ze wilde me meteen opgeven bij de politie en Marktplaats. Ik vind dit nogal zuur omdat ik al jaren tweedehandsspullen verkoop via Marktplaats en ik nooit echt iets van gezeur heb gehad. Af en toe een ontevreden klant maar niemand die beweert dat ik ze bedrieg. De advertentie had ook gewoon echte foto’s het artikel die ik zelf gemaakt had dus ik begrijp niet waarom zij zich opgelicht voelt.

Ik vraag mij af wat ik hier aan kan doen. Ik wil niet dat ik een slechte reputatie op Marktplaats krijg van een ontevreden koper. Marktplaats werkt niet met recensies dus zij kunnen waarschijnlijk niet zien dat ik ook heel veel tevreden kopers heb gehad. En ik wil al helemaal niet dat mijn rekeningnummer ineens als onbetrouwbaar wordt bestempeld. Kan ik hier nog iets tegen doen of heb ik nu vette pech?

Als ik jou was zou ik contact opnemen met Marktplaats zelf. Ik heb het ook gedaan toen ik een pakket weer retour kreeg. Situatie uitgelegd, en veel begrip gekregen. Als je jouw kant van het verhaal uitlegt, is de kans misschien kleiner dat je een aantekening krijgt bij Marktplaats!

^Ja dat heb ik intussen ook gedaan. En ik wacht nog ff af of er over enkele weken mijn rekeningnummer echt staat aangemeld als onbetrouwbaar want dan ga ik er ook werk van maken.

Als je marktplaats hebt gemaild verder lekker laten gaan. Ze kan helemaal niks.
J hebt een eerlijke advertentie erop gezet, dat zij nu ontevreden is is haar probleem. Jij hebt niet gelogen, het is netjes verzonden, dus jou is niks te verwijten. En ze kan helemaal niks doen met je rekeningnummer bij de politie, die nemen dat soort dingen niet eens aan. En dat wijf gaat toch niet naar de politie joh ze weet zelf ook wel dat ze geen poot heeft om op te staan.
Vind het zo sneu dat er zulke mensen zijn. Als je iets nieuw wilt koop je het lekker in de winkel, maar ga geen anderen afzeiken die netjes hun dingen doen