Advies concert ~ help!

Hoi! Ik wil binnenkort dus naar een concert alleen ik zit met een probleem. Ik wil samen met een vriendin van me gaan, alleen m’n ouders hebben mij verboden om met haar om te gaan… De reden is het volgende: ze heeft me een keer dronken gevoerd en m’n ouders zijn daar erg boos op geworden. Zó boos zelfs dat ze me verbieden om met haar contact te hebben. Stiekem doe ik dat nog wel gewoon maar nu wil ik echt met haar naar dat ene concert.

Alleen wat moet ik nu doen? Zou ik het eerlijk toegeven dat ik met haar ga en het risico lopen dat ik vervolgens helemaal niet meer mag. Of zal ik zeggen dat ik met een andere vriendin (zogenaamd dan he) naar het concert ga, maar dan kunnen hun daar wel makkelijk achterkomen als ze dat zouden willen weten.

Ik weet dat dit allemaal heel ingewikkeld klinkt, maar please help me. Ik wil gewoon zo graag naar dit concert

Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je ouders anders komen ze er, zoals je zelf al zegt, toch wel achter dat je gelogen hebt.

Inderdaad gewoon eerlijk zijn tegen je ouders. Leg ze uit dat ook die keer dat je zo dronken was gewoon helemaal verkeerd was, maar dat dit iedereen kan overkomen. Je experimenteert nu eenmaal met drank, en nu weet je wat je grens is en dat het dus niet meer zal gebeuren.
En als je niet mag gaan, is dat super jammer, maar je moet echt niet het risico lopen dat ze er toch achter kunnen komen. Dan zijn ze alleen maar bozer.