Advies, bitte?

Okee, ik zal de situatie eventjes kort proberen samen te vatten.
Zo’n 2 jaar geleden leerde ik een jongen kennen, we kregen wat en we waren dolgelukkig. Totdat onze ouders na 5 maanden ruzie kregen. Het gevolg daarvan was dat we amper contact hadden (we woonden ver van elkaar vandaag, en we waren 16, dus nog afhankelijk van ouders of openbaar vervoer). Hij maakte het uit, en bleef 2 jaar lang aan me denken.
We hebben wel altijd contact gehouden en op het gegeven moment vertelde hij dat ie nog steeds van me hield. Ik hou ook nog steeds van hem, en dus hebben we geprobeerd de draad langzaamaan weer op te pakken.

1 probleem: Mijn ouders.
Ze zijn er absoluut op tegen dat we weer wat beginnen, waardoor de situatie een beetje onmogelijk is geworden.

Onze vrienden zeggen: fack jullie ouders en ga ervoor, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan.
We hebben ook al geprobeerd om met mijn moeder te praten, maar dat was ook niet zo’n succes.

Heeft iemand anders nog advies of tips?
Want ik begin een beetje radeloos te worden van deze geheimzinnige toestanden. En uitmaken zien we ook niet als een optie…

Doe sneaky sneaky :ninja:

Jullie willen het niet uitmaken dus heb je twee mogelijkheden.

1. Je verteld het je ouders en hebt gewoon schijt.
  2. Je doet het stiekem.

Dat doen nu dus ook.
Maar mijn moeder is serieus in staat om mijn telefoon te checken (ja, dat heeft ze gedaan ja…) en dat soort dingen.
Dus nu zit ze de hele tijd te roepen dat ik het onmiddelijk moet afkappen.
Maar dat werkt dus niet. :frowning_face:

Wis dan gelijk je smsjes als je hem hebt gelezen

maar wat kan je moeder je dan maken?
je bent nu toch 18?

Ik weet natuurlijk niet waarover die ruzie ging, want dat kan ook heel groot zijn natuurlijk, maar ik vind het erg raar dat volwassenen zo’n ruzie na 2 jaar nog niet opgelost hebben en dat jullie er de dupe van zijn!

Ik zou tegen mijn ouders zeggen dat HIJ goed en lief voor me is, dat ik van hem hou en dat hij er niets aan kan doen (als dat zo is dan heah!) dat zij ruzie hebben en dat hij er dus niks mee te maken heeft. Als jij iets steelt zijn je ouders toch ook niet meteen dieven? Ik zou dus als ik jou was voor hem gaan.

Bijna ja -,-
Gek genoeg hebben mijn ouders dat nog niet echt door en behandelen ze me als een kind van 14.
't is gewoon een kutsituatie. -,-

Ik zou er toch eens achterkomen waarover die ruzie nou ging (als je het nog niet eens wist). En als je 18 bent kan je zelf bepalen wat je doet oid, dus dan kan je het toch weer oppakken, denk ik?

absoluut niet gaan liegen.
als je wat met hem begint wees dan ook zo’n grote meid en zeg dat tegen je ouders.

Ik zou ook niet liegen tegen je ouders, daarmee wordt het vertrouwen alleen maar erger beschadigd.

Hierboven wordt al gezegd dat je er met je ouders over moet praten; dat jij van hém houd en hij van jou. Dat hij je gelukkig maakt, etc.
Ik vind het kinderachtig van je ouders om je te verbieden met iemand om te gaan, wanneer zij de ouders niet mogen. Zij hoeven ze niet eens te zien.
Hebben ze ook ruzie met je vriendje, hebben ze hem altijd gemogen - hoe zit de relatie tussen hen in elkaar?

Praten werkt het beste… als het nou echt niet goed komt - het lijkt niet dat de situatie nog erger kan dan hij is, dus dan ga je maar weer door met sneaky sneaky doen, heb je het in ieder geval geprobeerd…
Anders neem je je vriendje gewoon een keer mee naar huis en kijk je wat ze er van zegt. :x

ga zo’n zielig verhaaltje ophangen van: jullie willen toch dat ik gelukkig ben? nou hij maakt me gelukkig hoor.

xD maar als je zegt dat je toen 16 was, 2 jaar geleden, dan ben je nu tog 18 en niet meer van hen afhankelijk?

uhm als je tog zo volwassen bent en je niet wilt dat je ouders je als een kind behandelen moet je je daar ook naar gedragen en het gewoon zeggen.

als je dat niet durft moet je miss gaan denken of je wel echt zoveel om hem geeft, maar je het niet tegen je ouders durft te zeggen,

Eerlijk zeggen, absoluut niet gaan liegen. Komen alleen maar problemen van!
Als je écht goed met die ouders gaat praten, en zegt dat hun ook jong warenm en dat ze weten hoe het is om helemaal verliefd te zijn. Misschien dat ze het dan beter snappen?

echt liefde overwint alles :flushed:
je komt er vast wel uit.