adoptie.

myn adoptienichtje komt over 2week naar nederland, ik ben nu dus echt heel geïntresseerd naar adoptie … en dan vooral uit de USA.

zijn er hier ook mensen die geadopteerd zijn?
of mensen kennen die geadopteerd zijn ofzo? ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen.

Ik ken niemand die is geadopteerd.
Veel plezier ermee!

ik ken een geadopteerd iemand.
Ze is heel normaal. En ookal heeft ze haar eigen moeder
en vader nooit gezien, ze blijft normaal wat er ook gebeurd :]
Veel respect voor der. Nja, niet dat je haar kent xD
En een onbekende opeens in je familie went wel :grin:

ik heb een geadopteerde vriendin (:
ze komt oorspronkelijk uit china.

Ik ken 2 mensen (die elkaar niet kennen) en die komen alle twee oorspronkelijk uit Sri Lanka.

Ik ken niemand die geadopteerd is volgens mij xD

Vrienden van mijn ouders hebben een kindje geadopteerd uit China. Dat gaat gewoon goed, alleen als ze ruzie heeft met haar ouders roept ze weleens, dan ga ik wel terug naar China als jullie geen ja zeggen!

Als kinderen die geadopteerd zijn (en die hun eigen ouders niet kennen) ouder worden, krijgen ze vaak een soort van identiteitscrisis. Dat is best naar. Voor de rest vind ik adopteren super goed, zolang je je kind maar niet als accessoire ziet.

Dat is erg.

Ik ken een jongen die geadopteerd is en hij weet zijn afkomst niet. Dat vind ik echt zielig!

Mijn nichtje en neefje zijn geadopteerd, allebei uit China.

En met hen gaat het echt prima. Mijn nichtje is hier al bijna vier jaar, zij was vier toen ze hier kwam en is nu dus acht. Mijn neefje is hier al zo’n anderhalf jaar, denk ik, hij is nu zes.
Maar ze zijn ECHT familie, en de hele familie leeft heel intens mee en is heel leuk met ze, en ze voelen zich echt helemaal thuis. Met mijn neefje was het iets lastiger dan met mijn nichtje.
Maar mijn neefje sprak binnen enkele maanden al moeiteloos en vloeiend Nederlands EN gebarentaal (mijn nichtje is doof), en ze gaan zo leuk mee met de hele familie.

Dus ja, ik hoor wel eens verhalen over dat het misgaat, of dat die kinderen echt een soort crisis hebben, maar soms kan het ook wel eens helemaal perfect gaan en zijn ze echt een superleuke toevoeging op de familie.

ik ook:)

Mijn soort van achternicht (die ook bij mij op school zit) en haar zus zijn geadopteerd. Ze komen uit Indië.
Verder ken ik waarschijnlijk nog wel iemand die geadopteerd is, maar ik kan er nu even niet opkomen.

wat bedoel je met ‘‘Indië’’ ? India of Indonesia.
indie jij bent zeker nog in die tijd van vroeger Nederlandse indie
WHUHA XD

Oh wacht, net geschiedenis gehad op school ?
Je voelt je vast erg slim nu. Geniet van die minuut nu het eens kan.

Ik bedoel India.

En het is trouwens Indonesië in het Nederlands hoor, ‘whuha’.

Een meisje waar ik 3 jaar bij in de klas heb gezeten, en een lichte band mee had en haar zus zijn geadopteerd uit Colombia
en een soort van? nichtje is ook geadopteerd, maar weet niet meer waar van… Sri lanka ofzo.
verder ken ik volgens mij niemand.

Ik heb twee geadopteerde zusjes uit Haïti. Mn ene zusje is nu 12 jaar, mn andere 5. Ze waren beiden 2 jaar toen ze hier kwamen. Ik ben er echt hartstikke blij mee =) Ik weet ook niet of het anders voelt dan een ‘echt’ zusje, ze voelen gewoon als mn zusjes. Van mn jongste zusje kan ik de eerste dagen dat ze hier was nog herinneren, dat was echt een hel. Ze moest ontzettend veel huilen en heel erg wennen aan alles. Maar na een paar dagen knuffelde ze voor het eerst mn moeder en vanaf toen ging het alleen maar beter. Als je nog graag iets wilt weten wil ik dat graag beantwoorden hoor =) Ik ben zelf trouwens wel ‘biologisch’ (ik weet nooit zo goed hoe ik dat moet noemen)