adoptie

Ik zit met een vraag! Een vriendin van mij is geadopteerd en zij heeft geen behoefte aan contact met haar biologische ouders. Zij denkt zelf dat dit erg vreemd is. Zijn er meer mensen die geen behoefte hebben aan hun biologische ouders? En als je wel behoefte hebt om je biologische ouders te leren kennen, wat is daarvoor je reden? Je zou haar hier heel erg mee helpen.

Volgens mij is dat heel veel voorkomend dat mensen het wel willen weten, je wilt toch gewoon weten waar je vandaan komt. En wat je van je ouders hebt qua uiterlijk en karakter trekken.

Maar er geen behoefte aan hebben is ook meer dan normaal. Als je leven prima is en je niet nieuwsgierig bent, dan hoef je je daar niet druk om te maken.

Een vriendin van mij hoeft ook geen contact met haar biologische ouders. Zij ziet haar adoptieouders als echte ouders omdat zij haar hebben opgevoed en voor dr hebben gezorgd. Ze voelt totaal geen band met haar biologische ouders en hun boeien haar dan ook totaal niet

Ik vind het niet heel vreemd, je bent toch opgevoed door je adoptieouders dus het is dan logisch dat je geen band voelt met je biologische ouders.
Mijn eerdere oppaskindjes zijn geadopteerd en zij praten regelmatig over hun biologische moeder (tot zover ze haar kennen). Wel interessant om te zien of dat op latere leeftijd nog steeds zo is.

Ik heb je vorige topic gesloten omdat je het voor een PWS wil doen, dus dan op deze manier vragen heeft ook geen zin, aangezien ik al weet waar je de info voor wilt gebruiken.