Adopteren?

Hoe staan jullie tegenover het adopteren van één (of meerdere) kindjes? Iets wat je later ook zou willen doen, of totaal niet? Wat vind je ervan? etc… :slightly_smiling_face:

Ik vind het zelf heel goed om kinderen te adopteren. De reden daarvoor is voornamelijk omdat je kinderen dan echt een goede tijd kan meegeven en een toekomst. Ik zou het echter niet zelf willen doen, omdat ik graag mijn eigen kinderen wil hebben. Het klinkt misschien wat hard, maar ik heb er altijd al van gedroomd om zelf kinderen te hebben. Als ik om de één of andere reden geen kinderen zou kunnen krijgen, dan zou ik ze adopteren.
Ik vind het heel goed van mensen dat ze kinderen adopteren! :slightly_smiling_face:

Ik zou heel graag kinderen adopteren, maar je moet rijk en gezond zijn. Ik ben beiden niet. Dus het gaat hem niet worden spijtig genoeg.

Als ik geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik het wel doen ja.

Ik wil later ook heel graag kinderen adopteren, altijd al gewild trouwens.

Gezond hoeft toch niet altijd? Nou ja, hangt er waarschijnlijk ook vanaf wat je precies hebt, maar het hoeft niet.

Mijn buurvrouw adopteerde samen met haar man een kind omdat zij een erfelijke ziekte heeft dus topfit hoeft niet (al snap ik dat je niet 24/7 op bed moet liggen om zo’n kindje te adopteren natuurlijk)

Zal afhangen van land tot land, ik weet bepaalde landen waar je geen diabetes mag hebben bijvoorbeeld. Enige geestelijke instabiliteit in je verleden wordt ook wel uitgespit. Maar het zal inderdaad van land tot land afhangen.

Wat je nu ook wel hebt, is dat je soms wel tot 10 jaar bezig bent met de procedure, ofwel moet je voor een ziek kindje gaan (en daar heb ik niets op tegen, maar lichamelijk zou ik dat ook niet aankunnen) en dat is echt wel laaang. +kost bakken vol geld. Je moet al een startcapitaal+bepaald loon hebben om in aanmerking te komen.

Ik zou graag een kindje adopteren. Heb niet zo de behoefte om nog meer mens op de wereld te zetten. Denk alleen dat ik later toch zelf een kindje “maak”.

Ik weet nog niet of er ooit een moment gaat komen dat ik kinderen wil, maar als dat wel het geval is, is adopteren zeker iets waar ik voor open sta. Ik vind het zo mooi en bijzonder om een kindje een veel beter leven te kunnen bieden. Het ligt er alleen aan of mijn vriend dat dan ook zou willen, maar als het helemaal aan mij ligt zal ik eerder een kindje adopteren dan zelf krijgen.

Ik zou het wel graag willen omdat ik later geen man wil, maar ik denk dat ze eerder een kindje “geven” aan twee mensen die geen kinderen kunnen krijgen, dan aan een alleenstaand iemand.

nee zelf zou ik het niet willen

Ik vind het geweldig dat mensen kindjes adopteren. Je geeft een kleintje toch een hoopvolle toekomst. Ook geloo ik dat het uiteindelijk gaat voelen als je eigen kind baserend op situaties in mijn omgeving.
De procedures ernaartoe lijken me wel ontzettend slopend. Het kost veel geld, volgens mij een zwaar traject, maar ik denk dat je er heel wat voor terug krijgt.
Toch is mijn aller grootste droom om kinderen van mijzelf te krijgen. Of ik een kindje zou adopteren als ik geen kinderen kan krijgen? Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht en ik denk ook dat ik daar nu nog geen antwoord op kan geven.

Ik heb er eerlijk gezegd nooit zo veel over nagedacht, tot ik dit topic zag en me realiseerde dat ik hoogstwaarschijnlijk wel moet adopteren als ik ooit een kindje wil grootbrengen :’) Daarvoor stond ik er eigenlijk ook al voor open, hoewel ik heel eerlijk gezegd toch liever wel zelf zwanger wil zijn en zelf een kindje ter wereld zou willen brengen. Maar niet alles in het leven gaat zoals je zou willen hè

Ik heb nooit een kinderwens gehad maar als ik dat plots ineens zou willen, dan is adopteren zeker wel een optie. Momenteel werk ik bij een gezin die 2 adoptiekinderen hebben en met de 3e bezig zijn. Ik woon niet in Nederland waardoor het hier een ander proces is plus dat ik ook in het land heb gewoond waar dealle 3 de kinderen vandaan komen. Ik weet hoe het daar gaat met officiele zaken en het is echt verschrikkelijk. Het is een ontzetten slopend proces waar geen einde aan lijkt te komen.
Het is niet iets waar je zomaar even voor kan kiezen.

Als ik zelf geen kinderen zou kunnen krijgen, zou ik zeker adopteren overwegen.

Ik zou later geen kinderen willen adopteren, maar ik vind het wel erg goed dat mensen dat doen. Ik zou wel pleegkinderen willen later.

Mijn vriend en ik hebben het nooit naar elkaar uitgesproken, maar als wij niet de mogelijkheid krijgen/hebben om zelf kinderen te krijgen dan staan we er zeker voor open om te adopteren. Ook hij.