adopteren

Ik vroeg mij eigenlijk af of er hier meiden zijn die overwegen om later te adopteren ? ( Ik weet dat het meer iets is voor de toekomst, maar de meeste mensen hebben toch al een idee denk ik )

Het liefst wil ik kinderen van mezelf, maar als ik of mijn vriend om de één of andere reden geen kinderen kunnen krijgen (erfelijke ziektes oid) zou ik misschien wel adopteren.

JA!
Maar dat wil al zo lang en ik ga het ook echt doen.
Eigen kinderen hoef ik niet, eerlijk gezegd. Ik adopteer liever.

Vroeger stond ik er op dat ik ging adopteren want ik vond een bevalling veel te eng en pijnlijk klinken. Maar oké, toen was ik nog geen 12 jaar. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nu denk ik er wel iets anders over. Adopteren zou ik overwegen als ik of mijn vriend (niet dat ik die nu heb) geen kinderen zouden kunnen krijgen, zoals hier boven ook wordt genoemd. En heel misschien dat ik het ook zou willen doen puur om een kind te helpen die voor adoptie beschikbaar is. Adopteren vind ik wel iets moois, je geeft een kind een goed leven etc. Maar ik zou het liefst mijn eigen kinderen willen hebben.

Ik wil het liefst een kind van mijzelf, maar waarschijnlijk kan ik zelf geen kinderen krijgen door mn ziekte. Dus dan overweeg ik inderdaad adopteren.

Ik dacht dat ik altijd de enige was haha. Als ik kinderen wil, dan wil ik er een adopteren :slightly_smiling_face: Ik ben echt zo bang dat ik anders leven geef aan een kind dat helemaal niet gelukkig word, of niet had willen leven.

Dat weet ik eig niet. Ik denk dat de meeste mensen er niet mee bezig zijn. Maar ik denk zelf dat ik liever zelf kinderen kinderen krijg. Ik ben opgegroeid in een groot gezin en wil eig veel kinderen hebben. Afhankelijk van de situatie zou ik best een kind willen adopteren, het zit min of meer ook in de familie (familieleden nemen veel kinderen in huis die niet van hunzelf zijn) dus ik sta er zeker open voor. Maar ik heb een vriend die eigenlijk absoluut niet meer dan twee kinderen wil. Dat vind ik erg jammer en het hangt natuurlijk af van de toekomst of dat nog gaat veranderen, maar als ik ‘maar’ twee kinderen kan/mag krijgen dan gaat de voorkeur toch wel naar het zelf ‘maken’.

Alleen als ik of mijn partner onvruchtbaar zou zijn, en dan misschien nog niet. Ik weet niet of ik er tegen zou kunnen dat je ‘kindje’ niet je eigen vlees en bloed is.

Ja ik wil adopteren. Ik wil geen seks met een man

Ik ga alleen adopteren als ik of mijn toekomstige man geen kinderen kan krijgen.
Weet wel dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen of andere moeilijkere redenen eerder een adoptie kind krijgen dan als je het gewoon leuk vind.

Er zijn toch wel meer kinderen die geen vader, maar bijvoorbeeld wel twee moeders hebben? xD Zonder vader overleef je het ook wel.

Ik zou graag en en willen, kindje van mezelf en een kindje adopteren.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Als blijkt dat ik heen lichamelijke problemen heb wil ik graag kinderen van mijzelf. Maar als dit niet kan sta ik absoluut open voor adoptie =) Het is jammer dat het zo moeilijk is en het wel 5 of 7 jaar kan duren, dat schrikt veel mensen af. Als dit sneller kon, zouden veel meer mensen wel een adoptiekind in huis nemen!

is er iets grappigs

Ik zou het liefst wel een kind van mezelf willen.
Maar opzich maakt het mij niet uit of het biologisch mijn kind is of niet.

JA, zeker weten. Zo’n bevalling lijkt me echt vreselijk. Ik wil het ook al best lang dus ik heb er wel goed overnagedacht.