ADHD/ ADD

Mijn vader denkt heel erg dat ik ADHD/ADD heb en wilt een afspraak maken met de huisarts, ik ben toen gaan zoeken naar de sympthomen, en die klopte zegmaar allemaal, maar als ik adhd/add heb, krijg ik dan wss medicatie ofzo?? Want ik ken niemand met adhd/add… :S

Als je ADHD hebt of ADD hoef je niet persé medicatie. Mijn broertje heeft ADHD, hij heeft een aantal jaar geleden een tijdje medicijnen gehad (Ritalin), maar heeft dit nu niet meer. Hij had ze toen echt nodig, omdat hij zichzelf en zijn omgeving door zijn gedrag erg in de weg zat.

Een vriend van mij heeft ADHD en heeft geen medicatie. Die is gewoon lekker druk en lekker gezellig. Hij stoort er ook niemand mee.
Mijn broer heeft ADD en heeft er wel medicatie voor omdat het met school vervelend is.
Het ligt ook een beetje aan de persoon en omgeving.

Ik ken iemand met ADD. Hij krijgt er niks voor volgens mij!

Neem geen ritalin tenzij je een zombie wil worden.

Ik ken veel mensen met AD(H)D, en die nemen bijna allemaal medicatie.
Maar in mijn instelling geven ze haast iedereen medicatie. Ikzelf neem 10 pilletjes per dag :cold_sweat:
Maar ik heb wel geen AD(H)D.
Maar waarover maak je je precies zorgen over die medicatie ?
x

Degene die ik ken, krijgt er wel medicatie voor. Maar volgens mij ligt dat aan je gedrag.

Weet niet waar je dat op baseerd?

Er zijn genoeg mensen waarbij Ritalin echt een uitkomst betekend omdat ze zich dan wel kunnen concentreren etc.

Broer, vriendin.
Het is mijn persoonlijke ervaring.

Mijn broer krijgt er ritalin voor.

Een vriendin van mij gaat blowen als medicatie… wordt ze rustig van…

Naja dat is dan jou ervaring maar dat betekend niet meteen dat het voor niemand werkt. Ik werk op een vakantiedagopvang voor verstandelijke beperkte kinderen en daar zijn er ook genoeg die ritalin krijgen. Daarbij slik mijn eigen broer het ook, en voor hem bleek het ook een hele uitkomst te zijn. Dus je moet je eigen ervaringen niet overgeneraliseren.

is heel erg verschillend of je medicijnen krijgt voor ADHD/ADD
ligt aan het kind zelf, als je het in hele erge mate heb krijg je (meestal) wel medicijnen. omdat dit voor de omgeving en voor het kind zelf veel fijner is.
ik loop zelf namelijk in het Speciaal basis onderwijs stage.
En daar lopen genoeg kinderen rond die geen medicijnen krijgen.

Het is gewoon een feit dat het je gevoelens afvlakt en je er ‘sloom’ van wordt.
Mijn ouders hebben er achteraf vreselijke spijt van gehad dat ze mijn broer ritalin hebben gegeven.
Dit medicijn onderdrukt gewoon alles, verder lost het niets op.

Ik ken 2 personen daarmee en volgens mij hadden zij geen medicijnen. ook kon ik normaal met ze omgaan en zij konden ook altijd normaal met iedereen omgaan. Die jongen was zelfs best populair en gewild na een tijdje

Ja en als je ADHD hebt kan dit dus gunstig voor je werken.
Ritalin heeft een effect op je dopamine receptor (D2 op precies te zijn)
Dit medicijn onderdrukt gewoon alles, verder lost het niets op
Nogmaal dat is jou mening, andere hebben er wél baat bij!

Ik heb ook Ritalin…
Geen problemen heb ik er mee hoor.
Word geen zombie ofwat. Het helpt wel. (:

Ja bij mijn broer was ook duidelijk te zien dat hij zich beter kon concentreren en rustiger was maar in sociaal opzicht ga je er keihard op achteruit.

En inderdaad, het is mijn mening.
Maar waarom zou ik dat hier niet mogen verkondigen?

Tuurlijk mag dat wel, maar je geeft niet aan dat het je mening is.
Je zegt gewoon “neem geen ritalin tenzij je een zombie wilt worden”
Sorry maar daar schop je een hoop mensen mee tegen het been die ritalin slikken omdat ze er baat bij hebben.

Eigenlijk verkondig je dus gewoon dat iedereen die ritalin slikt een zombie is