Ik heb de laatste maanden nogal last van mijn ademhaling. Ik kan het grootste deel van de tijd niet diep ademhalen, het lijkt alsof er iets geblokkeerd zit, het voelt alsof mijn longen te klein zijn om alle lucht erin te krijgen die ik nodig heb. Ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik diep móet ademhalen, anders voel ik me heel benauwd, krijg ik hoofdpijn en vaak een beetje een wazig gevoel. Het is dan ook een hele opluchting wanneer ik na veel proberen even diep kan ademhalen. Ook met geeuwen heb ik een probleem, ik kan het wel proberen, maar net die overgang van het gewoon ademhalen naar dat gevoel dat de lucht iets ‘dieper’ gaat (dus het punt waarop je echt geeuwt), kan ik bijna nooit. Ik moet me er vaak ook heel erg op concentreren. Ik heb ook bijna constant een drukkend gevoel op mijn borst. Soms als ik diep ademhaal of geeuw krijg ik steken in mijn rechter schouder. Het is ook heel vermoeiend, dit constante gevoel van ademnood, en zoveel moeite moeten doen om te kunnen ademen.
Nu vraag ik absoluut niemand om een diagnose te stellen, maar zijn er nog mensen met deze klachten? Ik ben wel van plan om hiermee naar de dokter te gaan, maar ik heb het gevoel dat ik mijn klachten niet duidelijk genoeg kan omschrijven, en dat er dan uiteindelijk niets aan gedaan wordt.