addicted

ik zit hier echt mee, en ik weet dat het fout is.
Als ik verdrietig ben, me ongelukkig voel of als het gewoon niet meer ga.
Dan krab ik m’n arm open tot hij bloed. Ik weet dat dit stom en creepy klinkt maar het voelt goed. Alsof de pijn en het verdriet weggaan om plaats te maken voor een andere pijn een die veel beter aanvoelt.
Ik weet dat ik moet stoppen maar ik heb het gevoel dat er geen andere manier is om mijn pijn te ‘dempen’

ga naar de dokter.

het is wel zo dat ik mij hier dood voor schaam en niemand eeft door dat het niet goed met me gaat omdat ik altijd een smile fake zodat ik ze niet moet uitleggen waarom ik dan zo stil ben en de tranen in m’n ogen staan.

Veel kinderen proberen dit tegenwoordig als ze in de puberteit zijn, gaat wel weer over.

Je beschadigt jezelf bewust, dat heet Automulatie.
Ik weet niet of het helpt, maar hieronder heb je een topic staan over dit probleem;

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/automutilatie-80191.0.html

thnx denk ik

Ja ik weet t zo ook niet, wat ik erover moet zeggen, maar volgens mij kun je daar wel steun krijgen…

ik ken het. Zit precies met hetzelfde. Heb nogal wat geshitter etc. Maar ik zet dan krassen met een schaar. En dat is ook slecht en ik moet ook stoppen.
Want je zit in een cirkel zegmaar. Je doet het omdat je je slecht voelt, en je voelt je ondertussen slecht omdat je het doet.
Ik vertel het verder ook aan niemand, want ik ben ook als de dood dat het uitkomt enzo. 1 vriendin van mij weet het. Maar die weet niet de precieze redenen. Ze wil dat ik misschien met m’n mentrix ga praten ofzo. Maar dat doe ik pas als ik er zeker van ben dat ze het niet aan m’n ouders verteld, want dat is wle het laaste wat mag gebeuren bij mij!
sterkte meid, doorbreek de cirkel! <3

Zoek vervanging die niet zo…pijnlijk is.
Bijvoorbeeld een chocolade reep (en niet zeiken om de calorieën)

inderdaad
ik voel me zo schuldig als ik tegen mijn ouders moet liegen vanwaar de krassen komen.!
bij mij weet het ook 1 vriendin en ik ben doodsbang dat mijn vlam mij een freak gaat vinden

Verandering begint bij jezelf he?
Weet je ook waar het slechte gevoel vandaan komt voor je je gaat snijden?

er kunnen verschillende gevoelens zijn die zich ophopen , ik zit in love-trouble en op die mmenten mis ik mijn beste vriendinnen
en die wonen nog in be. Of als ik gewoon het gevoel heb dat ik niks waard ben.En meestal is het omdat ik denk dat ik voor die Ene jongen niks beteken.
En soms dat allemaal tegelijk.

Kan je op zo’n moment niet iemand bellen van je vriendinnen?
Of heb je zoiets van: ‘die wil ik niet lastig vallen’
Dat snap ik wel, maar als ze echt je vriendinnen zijn willen ze je dolgraag helpen.
En ja, het gevoel dat je jezelf niks waard vind…Heb je weleens gedacht: wat schiet ik er mee op om me zo te voelen? Helemaal niks toch?
Ik voel me natuurlijk ook weleens onzeker maar ik bedenk me wel dat het leven veel te kort is om me rot te voelen in feite helemaal niks.
Want je praat het jezelf aan.
En laat je geluk of je gevoel over jezelf niet beïnvloeden door een jongen.
Dat is het niet waard.

Ik zou het toch iemand vertellen, hier moet je niet in je eentje mee rondlopen, want vaak kom je er vanuit jezelf niet af. Bel een van je vriendinnen op, zodra je het weer wilt doen. Misschien helpt het ook om met een rood potlood te krassen of in een kussen te slaan ofzo. En als je voor die ene jongen niks waard ben, moet je hem ook niet willen.