ADD en eindexamen

Hallo iedereen,

Ik kom al een aantal jaren bij een psycholoog en onlangs is er bij mij een ADD onderzoek afgenomen.
Uit het onderzoek bleek dat ik zeer waarschijnlijk ADD heb, ze hoeven enkel nog een gesprek te voeren met mijn ouders. Ik heb ook al ritalin meegekregen. Nu heb ik over 2 maanden mijn eindexamen VWO en vroeg me af of je in het geval van ADD extra tijd krijgt? Ik heb al gezocht op examenblad en de rijksoverheid, hier staat echter niks over ADD vermeld. Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt!:slight_smile:

Kun je dat niet bespreken met de rector/teamleider? Ik ken mensen met ADD die tijdsverlenging kregen voor de examens. Ik heb zelf autisme en ik krijg ook extra tijd!

Bij ons op school kregen volgens mij alleen mensen met dyslexie extra tijd, maar ik weet niet of dat per school verschilt. Ik zou idd even met je teamleider of mentor ofzo overleggen

Hier staat het: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eindexamens/vraag-en-antwoord/wanneer-kan-ik-op-aangepaste-wijze-examen-doen-in-het-voortgezet-onderwijs
De examencommissie heeft toestemming gegeven, zodat ik extra tijd kreeg

Examencommissie moet daar inderdaad toestemming over geven. Als ik jou was zou ik naar je mentor gaan. Die zal dat het beste weten.
Zelf heb ik faalangst en heb ik ook extra tijd (heb het al jaren).

Dankjewel voor de reacties!
Het is inmiddels gelukt:)