AD(H)D

Had ik ook bij ritalin, had ongelofelijk veel bijwerkingen en het 4x per dag innemen was voor mij heel stressvol, ik ben overgegaan op concerta en werkt perfect, ik kan echt letterlijk niet meer zonder. Heb het achteraf veel te lang uitgesteld

Hoe bedoel je :’]
Mijn oma heeft ADHD, mijn vader ADD en ik ook ADD.
De enige reden waarom er nu meer zijn, is vanwege kennis (en dus een diagnose KUNNEN vaststellen_, Bekendheid, en een verandering in de samenleving.

Ik ben zelf de diagnose gekregen op 16, jup die leeftijd, maar heb er niets mee gedaan. Toen ik vier jaar later nog steeds overal last van had, heb ik op nieuw een onderzoek gehad en kreeg ik medicatie. En eerlijk gezegd; had ik dat gekregen op mijn zestiende, of eerder, dan had ik VWO kunnen doen ipv HAVO, was ik minder depressief geweest en eerder van mijn chronische hoofdpijn afgeweest. Just saying.

Er zullen vast ook veel valse diagnoses gesteld worden, maar daar kunnen die kinderen ook niets aan doen. Dat is falen van ouders en anderen.
En misschien, hebben veel mensen ook gewoon ADHD/ADD. Waarom kan dat niet?

Ik heb ADHD maar dat merk je niet aan mij, ik slik ook geen pillen.

Ik heb zelf Gilles de la tourette en stoor me er ook vaak aan dat kinderen gelijk roepen dat heb ik dan ook!
OMG denk ik dan, alleen omdat je een tafel moet aanraken heb je nog geen GTS
Iedereen heeft daar wel eens last van.
Het is niet zo makkelijk om te zeggen dat je een bepaalde stoornis of ziekte hebt.Kort om ik iriteer me daar ook aan.Fijn om te weten dat ik niet de enige ben;)

Ik heb zelf niet bewezen ADD, maar heb wel symptomen ervan. Begrijp je niet verkeerd, ik zeg niet dat ik het heb ofzo (netals bij die voorbeelden) maar ik herken steeds meer in verhalen.
Mijn broertje wordt nu getest op mogelijke syndromen. Hij wordt nu vooral getest op Asperger, maar ADD wordt niet uitgesloten. Mijn opa heeft ook waarschijnlijk Asperger of iets in die trans, maar dat is nooit vastgesteld, ookal is het erg duidelijk. Verder wordt 1 van mijn neefjes ook getest.

Ik heb er dus wel mee te maken, maar wij hebben er in de familie geen last van, het is meer dat we ons zorgen maken.
Wel goed dat jullie je hier zo goed kunnen uiten over jullie stoornis.

Ik vind trouwens het woord stoornis vreselijk, alsof vantevoren wordt bepaald dat er aan wordt gestoord.

4 jaar geleden is bij mij ADHD vastgesteld, zonder medicatie ben ik ontzettend impulsief, druk en kan ik mij nooit langer dan 5 seconde concentreren. 3 jaar geleden ben ik begonnen met medicatie slikken en ik slik nu ook nogsteeds concerta 54. Mijn ouders zijn nogal anti en kwamen op een nieuw middel Andohadin, ik heb dit net besteld en vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft?
Het is een nieuw middel en ik kan er zowat niets over vinden op het internet.

Nee nooit van gehoord, ik slik zelf ook concerta 54 en mijn broertje heeft alle bestaande medicatie al gehad en heeft nu dexamfetamine. Ik heb nog nooit van Andohadin gehoord, kan je misschien wat beter uitleggen wat het is? (wat je er van weet althans…)

Mijn broer is bijna 16 en hij heeft add…de artsen kwamen er dit jaar pas achter terwijl hij het al zijn leven lang zou moeten hebben!

Ik heb alle symptomen van ADD, maar ik laat me niet zomaar bestempelen. Ik vind het onnodig om een labeltje te krijgen met ADD. Ik heb concentratieproblemen, ik weet het, maar een diagnose daarvan hoef ik niet. Ik ga al naar een psycholoog (:

Bij mij is het ook pas toen ik 18 was officieel vastgesteld omdat ik tegen een muur aan liep ( ik liep al bij een psycholoog) Het was mijn hele leven al duidelijk maar ik wilde ook niet die stempel en medicatie.

Nu heeft onderzoek aangetoond dat bij meisjes waarbij op latere leeftijd pas de diagnose ADHD is gesteld zij vaak last hebben van verslavingen, depressies en angststoornissen. Ik heb dus de laatste twee en pas toen ik daarvoor in behandeling was heb ik medicatie gekregen voor mijn ADHD. Ik heb er veel last van dus ik heb spijt dat ik er vroeger al niet eerder achteraan gegaan ben (of mijn ouders…) omdat het me een hoop leed had kunnen besparen.

Ik ben dit jaar net na mijn 16e verjaardag gediagnoseerd met ADHD. Ik ben er zelf achteraan gegaan, omdat ik steeds meer moeite had om dingen om te gaan in het dagelijks leven. Ik wist dat ADD, ADHD, PDD-NOS in mijn familie voorkwam en wilde graag duidelijkheid hebben wat het nou was. Helaas wilde mijn huisarts me 2/3 jaar lang niet serieus nemen en gooide mijn problemen op de ‘puberteit’.
Mijn moeder wist het al van kinds af aan dat ik ADHD/ADD had. Ik was ontzettend hyperactief, ging van het ene naar het andere en paste niet echt tussen de kinderen van de peuterspeelzaal. Ze heeft mij expres niet laten onderzoeken, want ze wilde niet dat ik al op zo’n jonge leeftijd aan de medicijnen werd gezet want dat doen ze op die leeftijd. Verder had ik er zelf nooit grote problemen mee gehad. Ik ben alleen mn hele leven lang bestempeld met ADHD omdat ik druk was. Niet omdat zij er verstand van hadden, maar omdat iemand die druk is, gewoon ADHD heeft.

Ik ga nu wekelijks naar een psycholoog en om de zoveel tijd naar een psychiater. Ik ben begonnen met Ritalin, opgebouwd tot 15 mg. In het begin 1,5 kilo in één week tijd verloren en over de hele periode (6 maanden) bijna 6 kilo. Ik ben sinds een week overgestapt naar 54 mg Concerta en het bevalt me veel beter! Eerste dagen geen eetlust, misselijkheid, duizelig, koorts, buikpijn, hoofdpijn, etc.

Ik heb nog altijd last van te laat komen, waar veel mensen geen begrip voor hebben. Ik word er ook nog steeds voor gestraft, op werk en op school.

ADHD-I, ook wel ADD-type genoemd. Hierbij staat een aandachtstekort het meest op de voorgrond;

Ik heb ( waarschijnlijk, hele grote kans, herken me er wel in) ADD, maar ik snap nooit waarom aandachtstekort op de voorgrond staat. Ik snap niet hoe dat bedoeld word.
Ik ben gewoon compleet ongeordend in mijn hoofd, kan me slecht concentreren en ik heb overal lijstjes voor nodig. Nu gaat 't wel beter nu ik uit de pubertijd ben, maar alsnog.

Ik snap niet hoe het aandachtstekort word bedoeld. Het word er altijd maar bij gezet zonder duidelijke uitleg.

Oh en mijn vriend heeft ADHD haha. Ook al gaat dat ook best goed en is hij tegenwoordig lang niet meer zo druk. Benieuwd hoe dat gaat als we ooit kinderen krijgen. o.Ô

Met aandachtstekort wordt bedoeld dat jij moeite hebt met het geven van aandacht aan handelingen etc. Het betekent niet dat jij aandacht tekort komt of dat je geen aandacht krijgt, maar dat jij aandacht te kort hebt/geeft.

Klinkt heel erg als mijn verhaal (:

Ik ben toen ik 10/11 was getest op ADHD. Daar kwam uit dat ik ADD heb. Mijn ouders hebben me in eerst instantie laten testen omdat ik verschrikkelijk druk was, heel erg snel boos werd en enorm door het lint kon gaan en snel afgeleid was. De hyperactiviteit is de laatste jaren wel afgenomen maar ik ben nog steeds snel afgeleid en impulsief etc.

Ik slik sinds ik 13 ben medicijnen. Ik was er eerst echt fel op tegen, omdat ik bang was er verslaafd aan te worden (dat kan ja) en te erg zou veranderen en niet meer mezelf zou zijn. Ook wilde ik niet dat mensen erachter zouden komen, dus Ritalin was geen optie omdat je dat niet alleen 's ochtends maar ook 's middags (bij het middageten) in moet nemen. Uiteindelijk ben ik toch Concerta gaan slikken omdat ik zoveel last had van mijn slechte concentratie en zelfbeheersing. Ik begon op 18 mg. na anderhalf jaar ben ik overgegaan op 27 mg. en al snel na een half jaar ging ik 36 mg. slikken.

Ik schaam me best wel voor mijn ADD, daarom weet ook niemand buiten mijn familie het. Mensen drukken namelijk zo snel een stempel op je! Ik ben bang dat als ik het vrienden vertel hun beeld over mij veranderd, dat ze bijvoorbeeld medelijden met me krijgen en dat wil ik echt niet!
Eén hele goede vriend heeft wel door dat ik heel enthousiast en impulsief op het ene moment kan zijn en op het andere moment enorm teleurgesteld of boos, dat heeft hij me pas gezegd. Ik wil hem daarom eigenlijk graag vertellen dat ik ADD heb. Maar elke keer als ik de kans heb om het één op één te vertellen, twijfel ik en doe ik het niet. Omdat ik bang ben op zijn reactie. Ik weet wel dat hij niet doorverteld maar toch, ik wil niet anders of raar lijken…

Jaaaren is wel overdreven denk ik… Bij mij duurde het zo’n 3 jaar voordat ze wisten dat ik ADD heb…

Op de middelbare school werd gedacht dat ik ADD heb, maar heb het nooit laten testen.
Heb er wel symptomen van maar het is niet zo belemmerend dat ik me erop wil testen.

Wel vraag ik me af of er ADD-ers zijn met een autorijbewijs of rijlessen hebben? Ik heb zelf dat ik tijdens rijles erg dromerig ben en dingen gewoon niet zie/te laat zie, of gewoon niks met de dingen die ik zie doe… Weet niet of iemand zich hier in kan herkennen?

Ik heb add het is vast gesteld paar maanden terug maar nog geen medicijnen :dry:

maar voor iedereen die denkt te hebben omdat ze testen deden op internet
die testen zijn nep als je dat doet heb je later hele lijst met stoornissen achter je naam…

en het testen waarscheinlijk heb je wel verklaring nodig van school of ouder om te testen anders zijn die mensen heel druk bezig met mensen die het blijken niet te hebben maar denken door zo stomme nep test op internet

Ik heb echt mijn tabletten nodig, anders ben ik écht zo snel afgeleid. En ik flap er alles uit, ik reageer heel heftig etc.