Ik kwam net, na een lange tijd zoeken, een wat oudere topic tegen over ADD/ADHD. Ik vind dat er vrij weinig aandacht wordt gegeven aan ADD/ADHD en vooral in het dagelijks leven. Iedereen heeft er ooit wel eens van gehoord en vooral over de hyperactiviteit bij ADHD, maar daar blijft het ook bij.
Mijn verhaal:
Ik heb 2/3 jaar lang gevraagd om een onderzoek naar ADD bij mijn huisarts. Die gooide het telkens op een slap excuus van: “Het zal wel de puberteit zijn.” Mijn moeder wist wel beter en ik ook. Het komt ten slotte regelmatig voor in m’n familie. Uiteindelijk ben ik getest en kwam er geen ADD uit, maar ADHD.
Eindelijk viel alles op z’n plaats. Dit verklaarde dus ook mijn hyperactiviteit. Ik hoopte dat mensen nu begrip voor me hadden en me meer accepteerde. Helaas, ik word zelfs minder serieus genomen.
Ik kan nog wel even doorschrijven over de kenmerken van ADHD en waar ik zelf veel moeite mee heb, maar dan wordt het weer zo’n lap tekst. Ik zoek eigenlijk mensen die geïntresserd zijn en ‘lotgenoten’ die hun ei hier kwijt willen en naar elkaar willen luisteren voordat ik nog verder hierop in ga.
I know I’m not the only one!