AD(H)D

Ik kwam net, na een lange tijd zoeken, een wat oudere topic tegen over ADD/ADHD. Ik vind dat er vrij weinig aandacht wordt gegeven aan ADD/ADHD en vooral in het dagelijks leven. Iedereen heeft er ooit wel eens van gehoord en vooral over de hyperactiviteit bij ADHD, maar daar blijft het ook bij.

Mijn verhaal:

Ik heb 2/3 jaar lang gevraagd om een onderzoek naar ADD bij mijn huisarts. Die gooide het telkens op een slap excuus van: “Het zal wel de puberteit zijn.” Mijn moeder wist wel beter en ik ook. Het komt ten slotte regelmatig voor in m’n familie. Uiteindelijk ben ik getest en kwam er geen ADD uit, maar ADHD.
Eindelijk viel alles op z’n plaats. Dit verklaarde dus ook mijn hyperactiviteit. Ik hoopte dat mensen nu begrip voor me hadden en me meer accepteerde. Helaas, ik word zelfs minder serieus genomen.

Ik kan nog wel even doorschrijven over de kenmerken van ADHD en waar ik zelf veel moeite mee heb, maar dan wordt het weer zo’n lap tekst. Ik zoek eigenlijk mensen die geïntresserd zijn en ‘lotgenoten’ die hun ei hier kwijt willen en naar elkaar willen luisteren voordat ik nog verder hierop in ga.

I know I’m not the only one!

Hee! ik heb hier ook ooit een topic over aangemaakt met precies dezelfde titel. Misschien kan je daar beter je verhaal in plaatsen?

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/adhd-236628.msg11628435.html#msg11628435

wacht, dat topic bedoel je ook neem ik aan? Maar dat topic kan beter geupt worden dan een heel nieuw topic. Maar ben het met je eens, er wordt te weinig aandacht aan besteed. Of er wordt heel luchtig over gedaan alsof het niks voorsteld, een modeverschijnsel is en vaak over-gediagnostiseerd wordt. Dat laatste kan kloppen, maar er zijn heel veel mensen (waaronder ik) die er elke dag nog flinke last onder ondervinden, soms voel ik me gewoon niet serieus genomen om die reden. ‘Ja je bent gewoon druk’ was het maar zo’n feest dat het dat alleen was… dat is wel het minste waar ik last van heb. Maar helaas lijken dat veel mensen niet te snappen…

Ik bedoelde een andere topic en verder kon ik het niet echt vinden. Toen ik een reactie wilde plaatsen stond er dat ik beter een nieuwe topic kon beginnen, want er was al een hele tijd niet op gereageerd.
Ik zal wel even mn verhaal doen in de andere topic en daar verder babbelen!

Haha prima, ik weet welk topic je bedoelt… ik had mijn topic toen ook aangemaakt om dezelfde reden! (;

Oke, dan gaat hier een slotje op :slightly_smiling_face: