AD Crossmediale communicatie

Hey hallo!

Ik ben van plan aankomend schooljaar het AD Crossmediale communicatie te gaan volgen op de Hogeschool Rotterdam.

Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze opleiding en kunnen vertellen wat hun verwachtingen waren en of het hieraan voldoet? Is het moeilijk, wat houden de projecten in enz.

Ook als je crossmediale communicatie als onderdeel van een communicatie opleiding hebt gedaan hoor ik graag je mening, dat zou me ook zeker helpen!

Het hoeft dus niet perse aan de HR te zijn :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt!

Up!

I did. Of het moeilijk is is geheel aan jezelf, daar kan ik niet over oordelen. Ik vond van niet ieder geval. Projecten zijn van het organiseren van een event, tot aan het opzetten en uitvoeren van een businessplan.

Bij mij is het inderdaad een onderdeel van mijn opleiding Communicatie, maar vind het echt prima te doen. Eigenlijk best wel heel makkelijk haha. Denk dat het oprecht een van de makkelijkste studies is die er zijn.

^ Dat is nogal persoonlijk nietwaar? JIJ vind het een super makkelijke opleiding, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vind. Heb toch een behoorlijk aantal mensen zien struggelen met deze studie.

Als je kijkt hoeveel mensen communicatie moeilijk vinden en hoeveel niet dan is dit aantal veel minder dan bijvoorbeeld een technische, economische of scheikundige studie. In dat opzicht hoort communicatie wel tot de makkelijkere hbo en wo opleidingen. Tuurlijk zullen er altijd wel een paar mensen de opleiding moeilijk vinden maar bij andere opleiding is dat percentage dus vele malen hoger. Het druk hebben met je studie staat overigens niet gelijk aan de moeilijkheidsgraad van de studie. Heel veel studies hebben een druk schema i.v.m. projecten en tentamens. Logisch want je krijgt er wel bepaalde ECs voor die weer voor een bepaald aantal uur staan.

^ Dan nog blijft het een persoonlijke mening. Dat de drukte van een studie gelijk staat een de moeilijkheidsgraad heb je mij niet horen zeggen ook.

Wil je het bij Inholland doen trouwens?

@traveler @xoxoxoxoxo
Dankjewel voor jullie reactie! Of het moeilijk is is zeker persoonlijk. Denk trouwens ook dat als het een onderdeel van je opleiding is er minder intensief aan gewerkt wordt - dan zal het inderdaad wat makkelijker zijn dan als het een volledige opleiding is.

ik wil naar de HU trouwens @traveler. de locaties waar ik de opleiding bij inholland kan volgen zijn allemaal wat te ver.

@traveler
Ben jij nu nog verder gegaan met een andere opleiding of ben je nu gaan werken?

Ik ben al enige tijd aan het werk. Had daarvoor ook nog MBO gedaan dus was er wel klaar mee :wink:
En ik zou ook voor de HU gaan!

Haha snap ik, ik heb ook al twee opleidingen gedaan maar nog steeds niet wat ik wil. Dus nu hopen dat ik hiermee eindelijk vind waar ik goed in ben en wat ik leuk vindt :stuck_out_tongue:

En oops, ik bedoelde Hogeschool Rotterdam, niet Utrecht :flushed: